Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1061304
Nu försvarar jag inte Mekonomens pris på 800+,det är ju mer än vad Volvo tar för oljan vid service. Men nog tycker jag det känns tryggare att köpa en "märkesolja" än att köpa en olja som man inte vet ursprunget till på billigaste stället. Om jag ger 200:- eller 400:- var 1.500 mil skiljer det inte mer än 13 öre per mil.
Användarvisningsbild
av Sierra94
#1061480
Köper du oljan på tex oljemagasinet.se så får du märkesolja till biltema priser. Så det är inget att fundera på.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1061500
Sierra94 skrev:Köper du oljan på tex oljemagasinet.se så får du märkesolja till biltema priser. Så det är inget att fundera på.
Vadå "märkesolja"?? Så länge kvalitetsbeteckningarna stämmer med specifikationerna är det väl inga problem, eller? Inget ont menat mot dig "Sierra94" du råkade bara vara sist i raden... : :oops: I dom allra flesta fall (om man är rädd om "grejerna") byter man ju ändå oljan innan "rekommenderat miltal" är uppnått, så då kan man ju lika gärna köra på en olja med lägre kvalitet.

Mvh
Lennart
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Oljafråga

Tjena! Har en S70-00 som precis rullat 20k. &Aum[…]

Stora kylaren volvo 940

Övre passar, men det ena sitter på en a[…]

Volvo V50 "Mr White"

@GT-mannen , Hallå! Blivit lite peppad […]

Hej! Volvo v70 2006. Halvljuslampan slocknar n&aum[…]