Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1123006
Hur mycket menar du att höjdskillnader skulle påverka? Det är få vägar som har backar med större lutning än 10 grader.. Menar du att det påverkar märkbart???
Användarvisningsbild
av BlackXS
#1127409
Vad rekommenderar ni för en bra dashcam som inte kostar skjortan? jag funderar på att invenstera i två såna här och sätta i v70'n en i framrutan o en i bakrutan

http://www.banggood.com/GS90C-Ambarella ... mds=search

haft en liknande sånhär tidigare; http://www.banggood.com/1080P-HD-Mini-C ... s=category


kvaliteten på den jag haft tidigare såg ut såhär från de video ja laddat upp.



Användarvisningsbild
av joel80
#1127418
Och vad är det där för kameror då?

Jag har en Blackvue Dr650gw som front kamera.. Men den kostar rätt mkt.. Runt 2500kr för singelkameramodellem. Finns för ca 3300kr med dual.. Där man får med bakåtkamera i samma paket.

Fördelen med lite dyrare kamera är väl dels att man då ofta får med GPS.. Och alltså kan se hastighet och position.
Sen klarar min Blackvue mörker väldigt mycket bättre än den billigare G1-HD har jag som bakåtkamera.
Användarvisningsbild
av Paglar
#1129488
Jag köpte en Blackvue DR650-s på black friday, det skall bli intressant att se om det blir någon förbättring mot den gamla Jobo carcam. Jobo-kameran har ju krånglat mycket, är nu inne på tredje kameran.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1168644
Gjorde en lite diskret installation av dashcamen idag. Inspirationen kom från en ryss https://www.drive2.ru/l/2625384/ men gjorde min egna version av den då jag smidigt vill kunna ta bort och sätta dit den. Var dock inte så duktig på att kapa med dremeln men men den är tillputsad nu och ser toppen ut, så är det och vet nu att man skulle varit två när man kapade men har en kåpa till liggandes som jag redan hämtat från skroten :)
IMG_1349.JPG
IMG_1349.JPG (72.43 KiB) Visad 1181 gånger
Monterade sedan dashcamen precis under regnsensorn. Där döljs fästet mot rutan helt av den svarta "filmen" som redan sitter där på framrutan. (Detta är den första jag gjorde, den andra som enligt bild ovan följer kameran helt)
IMG_1174.JPG
IMG_1174.JPG (1.4 MiB) Visad 1288 gånger
IMG_1189.JPG
IMG_1189.JPG (1.49 MiB) Visad 1279 gånger
Den syns ytterst lite från förarplatsen nu och är nu ytterst diskret sett utifrån :wink:
IMG_1178.JPG
IMG_1178.JPG (1.39 MiB) Visad 1288 gånger
Allt kopplades som på förra bilen
Senast redigerad av 2 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Mabuse
#1170750
joel80 skrev:Hur mycket menar du att höjdskillnader skulle påverka? Det är få vägar som har backar med större lutning än 10 grader.. Menar du att det påverkar märkbart???
1,5% skillnad är mätbart, om inte märkbart... :wink:
Användarvisningsbild
av Mabuse
#1170755
Micce1980 skrev:Gjorde en lite diskret installation av dashcamen idag.
Tjusigt!

Ska titta på om jag kan göra samma sak i min bil. Jag behöver ändå en ny kamera då batteriet i min G1:a har lämnat in.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1170807
Mabuse skrev:
Micce1980 skrev:Gjorde en lite diskret installation av dashcamen idag.
Tjusigt!

Ska titta på om jag kan göra samma sak i min bil. Jag behöver ändå en ny kamera då batteriet i min G1:a har lämnat in.
Framförallt var det värt det för att få upp den längre så man inte ser den i synfältet. Ska börja pilla med nästa och göra den ännu bättre snart. Ska skaffa en kåpa till sen och ha liggandes tills bilen säljs
av JEriksson
#1187783
Då är även jag innehavare av en dashcam, idag kom det hem en Blackvue DR650S.
Skall efter maten påbörja installationen

Köpte för ett tag sedan en billig sak på Ebay, plastig och ett menysystem som inte var av denna värld, testkörde denna bara och sen fick den bli liggande...
Tänkte att ta tag i saken innan semestern och ha en då vi kommer att bila en del då, köpte en Denver hos Kjelle.
Den är tillbakalämnad, trots 1080p såg var det oskarp samt att den inte höll inställningar mm från gång till gång under den korta tiden man använde den.

Därför tänkte jag att det lika bra är att göra det ordentligt och införskaffa den kamera som de flesta är nöjd med...
Bara att öppna kartongen och hålla i kameran så märker man skillnad på de olika kamerorna jag haft hemma, hoppas bara att man blir nöjd nu.

Återkommer efter montering mm
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 66

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]