Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1205784
Funderar på att uppgradera bilkamera.

Har ingen aning om dess begagnatvärde, vad är rimligt att få för en begagnad men fin enligt spec nedan?

Blackvue DR650GW
Nypris just nu: 2095:- till 2495:-
Sensor: Sony Exmor CMOS-sensor (2,4 pixlar)
Upplösning: Full HD (1920 x 1080) @30fps
GPS: Ja
WiFi: Ja
650gw.png
650gw.png (26.37 KiB) Visad 3285 gånger
av JEriksson
#1206098
Här kommer mitt första bidrag till film
Blev "attackerad" av en som trodde han åkte Audi.

Jo, han sparade mycket tid :roll:

av lobbysleeper
#1213840
Är det någon som monterat främre kameran "icke centrerad"? Dvs till höger eller vänster om backspegeln, upp mot taket (för att slippa kameran i synfältet).
Hur blir bilderna då?

Samt, ni som har den centrerat (i bilar med xc60-liknande klump bakom backspegeln, som gör att kameran hamnar en bit ner på rutan). Upplevs den störande?

har beställt en Blackvue 750 2ch och funderar på vad som blir bäst.
Användarvisningsbild
av Funk
#1213926
lobbysleeper skrev:Är det någon som monterat främre kameran "icke centrerad"? Dvs till höger eller vänster om backspegeln, upp mot taket (för att slippa kameran i synfältet).
Hur blir bilderna då?

Samt, ni som har den centrerat (i bilar med xc60-liknande klump bakom backspegeln, som gör att kameran hamnar en bit ner på rutan). Upplevs den störande?

har beställt en Blackvue 750 2ch och funderar på vad som blir bäst.
Jag har haft alla mina monterade på passagersidan av sensorklustret vid backspegeln , det fungerar ypperligt..

/THomas
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1213932
Funk skrev:
lobbysleeper skrev:Är det någon som monterat främre kameran "icke centrerad"? Dvs till höger eller vänster om backspegeln, upp mot taket (för att slippa kameran i synfältet).
Hur blir bilderna då?

Samt, ni som har den centrerat (i bilar med xc60-liknande klump bakom backspegeln, som gör att kameran hamnar en bit ner på rutan). Upplevs den störande?

har beställt en Blackvue 750 2ch och funderar på vad som blir bäst.
Jag har haft alla mina monterade på passagersidan av sensorklustret vid backspegeln , det fungerar ypperligt..

/THomas
Det funkar, var nära att sätta den där själv men anser att man ser den utifrån för mycket.

Vad du "Funk" kan göra är ju att be någon hålla den under klumpen för att se vad du själv tycker om att ha den där, själv fann jag att den för mig hamnar för långt ner och gjorde ju då min egna lösning :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
#1219048
Den verkar ha max 32gb kort, vilket jag tycker är lite litet.. (köpte precis ett 128gb till min blackvue).

Sen verkar den inte ha GPS...

Men installationen är ju snygg, fast nackdelen är väl att den är lite mer komplicerad. Man ska sno ström från nått.... jag känner mig osäker på sånt och kör hellre via 12v-uttaget. :)

Att den har så hög vidvinkel gör också att det är svårt att bedöma avstånd på videon, och att det i mitten som man oftast vill se bra får färre antal pixlar. Alltså man drar ut 1920 pixlar (HD-bredden) på 170 grader, då får man färre pixlar rakt framför sig.
Jag tycker min blackvue DR750s med 139 graders vidvinkel ibland är snäppet för mycket. Saker och fordon som är väldigt nära i verkligheten ser inte ut att vara så nära när man kollar inspelningarna.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1219053
Ja du har rätt i att 170 grader är mycket, kommer bli väldigt fisheye men kanske kan vara bra i stadsmiljö för att se vad som händer från snett vänster och snett höger.
Men hur länge kan man spela in på ett 32gb kort? kameran loopar väl när minnet är slut och börjar spela över från början.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 66

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]