Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
#1126251
Primus skrev:Vilken fantastisk tråd V60D5AWDPolestar! Tack!!
Man tackar... :oops: . Roligt om den kan glädja :-)-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1126682
Har läst denna tråd med intresse. Rekommenderas en Passat GTS, trots det som lyfts fram?
Har kikat runt lite, känns spontant som att en i princip fullutrustad, med 240 dieselhästar, för 330´ är ett bra pris...
Denne står det dock inte 2,0 TDI på, utan Biturbo.
av V60D5AWDPolestar
#1126715
fjohan82 skrev:Har läst denna tråd med intresse. Rekommenderas en Passat GTS, trots det som lyfts fram?
Har kikat runt lite, känns spontant som att en i princip fullutrustad, med 240 dieselhästar, för 330´ är ett bra pris...
Denne står det dock inte 2,0 TDI på, utan Biturbo.
På det stora hela, definitivt ja, om man kan leva med varumärket. Bilen är underhållande att köra, motorn är en pärla - rapp, vridstark och smidig, gott om utrymme och bra komfort. Även om jag har haft vissa irriterande småfel så har bilen skött sig övervägande bra under de 9300 mil den nu har rullat. Kan vara bra att notera att detta är en mkt tidig GTS så visa av problemen har säkert åtgärdats I produktionen.

Vore det inte för varumärket skulla jag nog kunna tänka mej en igen. Tycker att V90 är för stor och för dyr med mosvarande prestanda och utrustning. Dessutom inte lika underhållande att köra.

Mitt hopp star till nästa generation 60 från Volvo.,,,
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1126800
V60D5AWDPolestar skrev:
fjohan82 skrev:Har läst denna tråd med intresse. Rekommenderas en Passat GTS, trots det som lyfts fram?
Har kikat runt lite, känns spontant som att en i princip fullutrustad, med 240 dieselhästar, för 330´ är ett bra pris...
Denne står det dock inte 2,0 TDI på, utan Biturbo.
På det stora hela, definitivt ja, om man kan leva med varumärket. Bilen är underhållande att köra, motorn är en pärla - rapp, vridstark och smidig, gott om utrymme och bra komfort. Även om jag har haft vissa irriterande småfel så har bilen skött sig övervägande bra under de 9300 mil den nu har rullat. Kan vara bra att notera att detta är en mkt tidig GTS så visa av problemen har säkert åtgärdats I produktionen.

Vore det inte för varumärket skulla jag nog kunna tänka mej en igen. Tycker att V90 är för stor och för dyr med mosvarande prestanda och utrustning. Dessutom inte lika underhållande att köra.

Mitt hopp star till nästa generation 60 från Volvo.,,,
Intressant, tackar. Denna hade även motsvarande 360-kameran. Visste inte att det fanns till VW..

BSR kan skrämma ur den närmare 300hk. Då borde den flytta på sig än mer, om det håller ihop vill säga..
av V60D5AWDPolestar
#1127380
Efter 9350mil byttes vindrutetorkarna på Passaten. De hade säker kunna hängt med något tusental mil till
med med tilltagande mörker och vinterelende så fick det bli ett par nya Bosch från OK. Jag är förvånad
över hur länge orginalen har hängt med, men kanske prestandan påverkar mer av hyr gamla de är en hur
mycket de han använts? Någon som vet?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1127381
Det är en mix av båda, men ålder spelar givetvis en stor roll, eftersom gummi åldras rätt rejält.
Sen beror det ju på hur dom torkat, dvs om det mest varit regn eller om dom fått torka mycket skit(t ex stänk från lastbilar på vintern.....). Det senare sliter givetvis mer på bladen än bara regn. Vindrutans skick är ju också en faktor som påverkar livslängden på bladen, och även spolarvätskan till viss grad. Sen får man ju inte glömma av solen heller, om bilen står ute på sommrarna med solen lysandes rakt på rutan/bladen, får då torkar ju gummit ut relativt fort.

Så, det finns några faktorer som påverkar livslängden på bladen :P
av V60D5AWDPolestar
#1127383
OK, misstänkte att det var en kombo.....
av V60D5AWDPolestar
#1127837
Veckans garv!

Lämnade I morse in Passaten för byte av växellådans dubbelmassesvänghjul. Fick besked att den skulle vara klar I morgon och gick det fortare så skulle man ringa. Jag blev riktigt glad då man ringde kl 15 och jag förberedde mej
för att åka och hämta bilen.

Glädjen varade I 30sek tills man förklarade för mej att efter man monterat ner växellådan så upptäckte man att man
inte beställt hem delar till bytet......
av V60D5AWDPolestar
#1127870
Lucif3r skrev:.... :D
Så du fick alltså hämta bilen olagad? Hur länge måste du vänta nu då innan du får skiten fixat? :P
Nej då, bilen star kvar med urplockat vxllåda. Jag har meddelat att jag vill ha den åter senast onsdag nästa
vecka då jag skall till fjällen. Och då inte I lånegolfen.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]