Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#928921
Hej alla,

Vad är nu detta tänker ni, varför skriver någon om en beställd ny Passat på detta forum?!

Jo efter att varit trogen Volvo de senaste 11-åren blev jag I och med en ny tjänst "tvungen"
att beställa en Passat som tjänstebil, företaget jag jobbar åt har en enkel bilpolicy, du får
välja en Passat..... Trots den något snäva urvalet på bil så är basbeloppesgränsen bra så
att jag har kunnat beställa en kombi GTS, alltså 240hk diesel med rätt mkt utrustning, 4-
hjusdrift, ställbart chassi etc etc.

Då denna bil kommer att möta Volvosar I en massa tester framöver så kanske det finns ett
intresse på detta forum om mina erfarenheter från denna "ärke-konkurrent"? Om så är fallet
så håller jag er gärna uppdaterad.

Dessvärre så ser det ut som om att min rapportering inte kommer att kunna gå igång förren
I april då leveranstiden har blivit flyttad från v4-5 till ca v11 pga underleverantörsproblem.....

Blivande Passatförare.
Senast redigerad av 4 V60D5AWDPolestar, redigerad totalt 0 gång.
av *pettson*
#928924
Det intressanta vore väl isåfall framförallt vad det kostar att serva och reparera. Kostnader jag antar att du tyvärr inte ser.
Inte för att jag önskar dej att betala, utan för att i många fall får den som kör inte veta något i princip om bilens kostnader och då är det svårt att jämföra sen.
av Jäverhammar
#928925
Man kan alltid fråga när man hämtar ut bilen :)
Jag är iaf ruggigt nyfiken på dina framtida erfarenheter av Passat ur en "volvo människas" synvinkel.
Är ju väldigt lätt att bli hemmablind! Har personliga erfarenheter av det sedan min förra bil (skoda fabia combi 2011) som var "superbra". Nu som nybliven volvo ägare inser jag att min förra bil var betydligt sämre än nuvarande på alla punkter = jag var hemmablind :)
av V60D5AWDPolestar
#928928
*pettson* skrev:Det intressanta vore väl isåfall framförallt vad det kostar att serva och reparera. Kostnader jag antar att du tyvärr inte ser.
Inte för att jag önskar dej att betala, utan för att i många fall får den som kör inte veta något i princip om bilens kostnader och då är det svårt att jämföra sen.
Jag kommer att följa kostnaderna noga både för service och reparationer.
Användarvisningsbild
av milktrucker
#929042
ja ett stort grattis, passaten är nu mer en kanonbil på många sätt. VW har kommit upp sig rejält de sista åren, inte minst i nytänkande teknink.
Återkom gärna med bilder på LED-ljuset!
Användarvisningsbild
av joel80
#929045
Blir intressant att följa och jämföra! Skicka gärna upp lite mer "komplett" beställning med vad du får för utrustning med och alla detaljer.
Färg t.ex... ;)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#929065
Det är ju en rejäl kombi med mera utrymme än en V70 och med sjukt höga prestanda. 0-100 på 6,3 är ju helt grymt. Och 2,2 ton i dragvikt, också sjukt bra.
Användarvisningsbild
av crumpets
#929128
6,3 sekunder :shock: Det är sopar ju banan med GTI-bilarna... Närmast R-nivå. På en dieselfyra.. Dra åt skogen. Mitt hjärta blöder men jag måste väl säga bra jobbat VW! Där skruvade de verkligen upp konkurrensen ett snäpp.
VEA-D5 kommer få det sjukt tufft nu :S
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]