Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
#1143100
Vid 9700 mil gav Passaten ett bryskt besked via en ilsket rödlysande varningslampa
att det var dags att fylla på frostskyddsmedel. Det blev till att
skvätta I ca decilitern. Vill minnas att det är tredja gången som jag får fylla.

I övrigt så är det ny bara en månad kvar på nybilsgarantin så jag måste snart ta mej
I kragen och skriva ner och reklamera de fel som finns.
av V60D5AWDPolestar
#1150414
10 000mil passerat för Passat,

I dag slog det om till 10 000mil efter 23 månaders användande. Har gått trögt de senaste månaderna och målet
att nå 12 000mil på 24 månader är nedlagt.

I övrigt inget nytt att rapportera.
av V60D5AWDPolestar
#1151538
Passaten har precis sörplat I sig 10l adblue. I snitt har den dragit ca 10l/1000mil. Vore intressant att höra vad era Volvosar drar?
av V60D5AWDPolestar
#1151808
TommyP86 skrev:Nej, ingen har scr (än?) utan alla har nox-fälla.
Oj då, hade jag ingen aning om, trodde alla var tvugna att köra adblue för att klara NOXen.
Hur funckar en NOX-fälla?? ?:-/
av V60D5AWDPolestar
#1152072
TommyP86 skrev:Här är en länk att läsa, beskriver väldigt ytligt de olika teknikerna.
http://www.nyteknik.se/nyheter/tekniken ... ln-6344267
OK, fattar principen, tack för länken!
av V60D5AWDPolestar
#1154791
I veckan så var det två år sedan jag hämtade ut Passaten. Med anledning av detta och.
att två-årsgarantin gick ut så skickade jag följande punkter till VW med kvarvarande fel:
-Strålkastarspolning trasig
-Dyna förarstol tidigare reklamation ej åtgärdad
-Golvmatta förarsidan tidigare reklamation ej åtgärdad
-Gnissel från bakbromsar vid backning i kallt/vått väderlek
-Gnekande stötdämpare/fjädring.

Utöver detta så är väl det enda större ingreppet under dessa två år byte av dubbelmassesvänghjul
i växellådan.

I övrigt så kommer jag inte att nå mitt mål med att köra Passaten i 15000mil på tre
år då jag kommer att byta jobb och därmed bil. Eventuellt så återställs ordningen
med en Volvo V90CC som ny tjänstevagn.
av V60D5AWDPolestar
#1158713
Stora saker på gång......

På måndag skall Passaten in på plåtverkstad för att fixa en parkeringsskada, som jag själv
orsakat, får jag väl i ärlighetens namn nämna :cry: Det är dock inte det stora.

Det stora är att om allt klaffar så beställer jag en V90D4cc som ny tjänstevagn :-K
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]