Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
#1129455
Lägesrapport.

Det blev till att åka VW Tiguan till Sälen då min verkstad inte hann få klart GTSen I tid till min avfärd,
Precis när jag hade kommit fram ringer verkstadsteknikern och meddelar att nu kan jag hämta bilen...

Fortsättning följer.
av V60D5AWDPolestar
#1131688
Passaten är åter från verkstaden.

Märker ingen skillnad från tidigare, har dock inte riktigt hunnit med att testa vxlådan ordentligt.

Dock fick jag chansen att köra senaste Tiguanen, en TSI, I ca 100 mil. Vad som imponerade var att
denna bensinare ej drog mer än 0,7l/mil tor Sälen mätt vid pump.
av Lövet
#1131764
Hur upplever du skillnaden mellan Passat och Tiguan kör- och komfortmässigt? Kan bli aktuellt med någon av de bilarna för mig framöver.
av V60D5AWDPolestar
#1131850
Lövet skrev:Hur upplever du skillnaden mellan Passat och Tiguan kör- och komfortmässigt? Kan bli aktuellt med någon av de bilarna för mig framöver.
Åk-komforten I Tiguanen likvärdig med Passaten, framförallt tycker jag att ljudnivån var förvånande låg, dock var stolarna
inte bra då jag för fösta gången på mer än 10 år fick träsmak. Var tygstolar I Tiguanen och ej Ergocomfort. Hjulupphängningen
fungerade Inte bra I "skarvar" I vägen, den hanger inte med....

Förvånadsvärt rolig att köra. Skulle nog kunna tänka mig en maxad med 240hk diesel.
av V60D5AWDPolestar
#1136860
Upptäckte ny funktion I Start/Stop-systemet.

När Auto-Hold är aktiverat så startar inte motorn förren när jag trycker på gasen,
utan Auto-Hold starter motorn så snart jag lättar på bromsen.

Kanske något för avdelningen"värdelöst vetande"
av V60D5AWDPolestar
#1143100
Vid 9700 mil gav Passaten ett bryskt besked via en ilsket rödlysande varningslampa
att det var dags att fylla på frostskyddsmedel. Det blev till att
skvätta I ca decilitern. Vill minnas att det är tredja gången som jag får fylla.

I övrigt så är det ny bara en månad kvar på nybilsgarantin så jag måste snart ta mej
I kragen och skriva ner och reklamera de fel som finns.
av V60D5AWDPolestar
#1150414
10 000mil passerat för Passat,

I dag slog det om till 10 000mil efter 23 månaders användande. Har gått trögt de senaste månaderna och målet
att nå 12 000mil på 24 månader är nedlagt.

I övrigt inget nytt att rapportera.
av V60D5AWDPolestar
#1151538
Passaten har precis sörplat I sig 10l adblue. I snitt har den dragit ca 10l/1000mil. Vore intressant att höra vad era Volvosar drar?
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)