Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av r189
#850466
Hej, hade sportbromsbelägg på min saab 93 som jag hade för ca 3 år sen. Tror det var greenstuff, det som var positivt med dom var att fälgarna inte blev sotiga. Sen om det faktiskt blev kortare bromssträcka har jag inte en aning om.
Användarvisningsbild
av MartinS
#850753
Jag har kört en hel del olika belägg inkl. olika varianter av sport och racebelägg. För den som vill ha lite distinktare bett än orginal på en annars ganska orginal bil tycker jag green stuff har funkat bra.
Användarvisningsbild
av White
#850847
Ja, jag uttryckte mig kanske fel när jag skrev mjuka. Tycker i alla fall att originalbeläggen inte håller måttet efter ett antal hårda
inbromsningar när värmen kommer krypande. Sedan skitar dom ju ner fälgarna något kopiöst med.

Vet att många kör med "stuff" beläggen, har läst både ris och ros om dom. Men det har man iofs om allt man Googlar på så...

Jag har i alla fall bestämt mig för Mintex 1144, vilka används i Volvo Cup. Ska vara bra bett från kalla upp mot 500'
Användarvisningsbild
av eccy243
#850865
Jag körde Greenstuff på min gamla 740 för en herrans massa år den. Det sämsta skit jag upplevt. Det var sen dess jag bestämde mig för att bara köra original.
Jag upplevde att dom slet nåt enormt på skivan, slets mycket snabbt själva. Jag slet ut en omgång på ett år. Fälgarna blir lika jävla dammiga, men dammet är lättare att få bort. Dessutom var dom svindyra. Om jag skulle prova nåt nytt skulle jag prova keramiska belägg typ Akebono.
http://www.akebonobrakes.com/
av Flintskallen
#850866
eccy243 skrev:Jag körde Greenstuff på min gamla 740 för en herrans massa år den. Det sämsta skit jag upplevt. Det var sen dess jag bestämde mig för att bara köra original.
Jag upplevde att dom slet nåt enormt på skivan, slets mycket snabbt själva. Jag slet ut en omgång på ett år. Fälgarna blir lika jävla dammiga, men dammet är lättare att få bort. Dessutom var dom svindyra. Om jag skulle prova nåt nytt skulle jag prova keramiska belägg typ Akebono.
http://www.akebonobrakes.com/

Går det att köpa Akebono i svensk butik?

Tillägg:
[youtube]aBo0mGMhxgI[/youtube]
De verkar ha bra känsla.

Reparationer på burk ska du hålla […]

Fick detta svar idag på mail. När det […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]