Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#717856
Min bil saknade p-sensorer så det var antagligen inte teknikpaket på den. Han måste ha plockat grejerna löst?

High-performane hade jag men den har jag hört var standard på T5 då.
av Calvin
#717881
High Performance var inte standard på V50 T5 MY05. Min mor hade en V50 T5 med Xenon som enda tillval, Business-paketet (Kinetic) var standard på T5.

Själv hade jag en mycket välutrustad 2,4i. Den var en Momentum men hade allt och lite till som finns i Summum utom parkeringhjälp. Den var utplockad av Volvo Cars.
av Linqid
#717901
MartinS skrev:Någonstanns runt 06-07 var det som att volvo flyttade upp allt ett steg, innnan dess dög kinetic vilket var hyffsat utrustat, sedan blev det momentum som var 'minmikrav'. Det som var addition innan 07 är vad kinetic är idag, så upplever jag det.

/Martin
Instämmer, när V70N var i sina bästa år var ju nästan alla bilar Kinetic, eller Business som det hette då, och det räckte gott och väl. Någon form av halvläder och alu-paneler ingick, och xenon och p-sensorer var ännu inte '"standard' för gemene man. Idag hade jag aldrig kunnat tänka mig en Volvo utan minst Momentum-paket.
av perhall
#717906
Sorry för mitt bidrag till röran... ja Addition och Business var väl bra. MY04 och MY05 fanns också Business plus med Businesss + xenon + elstol (och kanske något mer). Inte lite rörigt det här
PH
Användarvisningsbild
av MartinS
#718012
andreas_lofgren skrev:Min bil saknade p-sensorer så det var antagligen inte teknikpaket på den. Han måste ha plockat grejerna löst?

High-performane hade jag men den har jag hört var standard på T5 då.
Man ändrade mycket mellan 05 och 06 på s40/v50. Innan 06 hette det väl business etc och inte kinetic/momentum, 05 fanns inte heller teknikpaketet tror jag.

Som sagt, på en 06 kom man långt med kinetic. teknikpaket på det så var man hemma med en ordentligt utrustad 'normalbil'. Medans momentum är minimum idag för samma utrustning.

/Martin
av Lövet
#718031
Det stod Kinetic tydligt på etikett i vänster framdörr i min bil. Den hade också svarta skyddslister på dörrarna. De övre paketen hade väl lackade?

http://www.garaget.org/?car=133995&image=1333228
Användarvisningsbild
av Guru
#718391
skullen skrev:2, Fullständigt fullmatad V70 D5 2008 Aut (summum?) med driver assist, vent. läder, taklucka, premium sound etc. MEN svarta rails? http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_V ... ?ca=17&w=3
Bilen är faktiskt en summum, trots de svarta railsen. Dessutom har den Polestar men det står inte i annonsen. Inte helt säker men tippar på att den varit i Volvos ägo en tid. Reggad som "svensk" 2011-02-04 men "såldes" 2008-01-31.

Beställde själv en ny V50 2,0D MY06 Kinetic med massa tillval. Specade allt som ingår i momentum utom larm, mittarmstöd i baksätet och "sminkspegel" på förarplats. Lackade midjelister gick inte att beställa separat. La dessutom på teknikpaket, sportchassi 17", takvinge och tidur. Toppade med Electric silver. Varför? Det blev billigare än en momentum och de fyra sakerna jag inte fick saknade jag aldrig.
av dissonans
#718586
Min T6 har _allt_ (RSE, Teknikpaket 2, Herrgårdsvagnspaket 2, Barnpaket, lucka, ventilerade stolar, bränslevärmare, RSE, Four-C, RTI, kompass, osv..) utom subwoofer,cdväxlare, pdc fram, adaptiv farthållare/radar, drag, VOC och trä. Samt inga silvriga rails.. =)
Den specen om något tycker jag är svår att förstå. Komplett driver support paket, fast utan farthållaren. Summum som ju är standard på T6, fast svarta rails.
Användarvisningsbild
av MartinS
#718598
dissonans skrev:Min T6 har _allt_ (RSE, Teknikpaket 2, Herrgårdsvagnspaket 2, Barnpaket, lucka, ventilerade stolar, bränslevärmare, RSE, Four-C, RTI, kompass, osv..) utom subwoofer,cdväxlare, pdc fram, adaptiv farthållare/radar, drag, VOC och trä. Samt inga silvriga rails.. =)
Den specen om något tycker jag är svår att förstå. Komplett driver support paket, fast utan farthållaren. Summum som ju är standard på T6, fast svarta rails.
Menar du att du har cwab men utan adaptiv farthållare, eftersom du säger komplett driver support? Låter märkligt ju.

Fick du inte sålt bilen nyligen?

/Martin
av dissonans
#718617
MartinS skrev:
dissonans skrev:Min T6 har _allt_ (RSE, Teknikpaket 2, Herrgårdsvagnspaket 2, Barnpaket, lucka, ventilerade stolar, bränslevärmare, RSE, Four-C, RTI, kompass, osv..) utom subwoofer,cdväxlare, pdc fram, adaptiv farthållare/radar, drag, VOC och trä. Samt inga silvriga rails.. =)
Den specen om något tycker jag är svår att förstå. Komplett driver support paket, fast utan farthållaren. Summum som ju är standard på T6, fast svarta rails.
Menar du att du har cwab men utan adaptiv farthållare, eftersom du säger komplett driver support? Låter märkligt ju.

Fick du inte sålt bilen nyligen?

/Martin
Santsant, skrivfel av mig. Har = hade, och jag skrev "adaptiv farthållare/radar" på ena stället men bara "adaptiv farthållare" på andra stället. Så nej, ingen collision warning. Däremot BLIS, DAS, LDW, vilka tillsammans blev avsevärt dyrare än ett driver support paket som då dessutom gav aktiv farthållare samt radar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 99

Vet inte hur mycket det märks på v90 me[…]

Var inne idag med samma diagnos, dock inget byte[…]

Dålig värme i kupén

Kolla på blocket efter delar till Volvo 240.[…]

Testa och mät vid låset när du l&a[…]