Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#929225
Sen att tänka på att dom som ligger på Blocket är ju dom som inte är sålda, då får man ju fundera på varför. För högt pris i förhållande till bilens skick förmodligen så vill du bli av med din bil gäller det att lägga sig rätt i förhållande till din bils skick.
av Droopy
#929234
så kam man ju inte resonera, klart bilarna måste ligga på blocket innan de säljs. så som du resonerar så är alla bilar på blocket ju överprissatta då de inte är sålda, blocket är en ganska så bra prisbarometer på det mesta skulle jag vilja påstå, blocket sätter priset på många produkter idag, det konsumenten är villig att betala helt enkelt.. Sedan fins det såklart en och annan avart som chansar el har noll koll.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#929390
Man lär ha hänsyn till NÄR annonsen lades in. Sen lär man också ha hänsyn till att folk är lata, det är OTROLIGT många som inte bryr sig om att plocka bort annonsen även när bilen/whatever har blivit såld.

Men som jag sa, skriv så utförligt som möjligt.
Ett exempel på en annons jag backar ifrån direkt är dom som går typ;
"går bra. bes.skat. ring för info" och liknande.
Här är ett exempel: http://www.blocket.se/varmland/Volvo_94 ... m?ca=8&w=3
Så ska du INTE skriva.
Här är ett exempel på en helt ok annons; http://www.blocket.se/lund/945_Ltt_chip ... m?ca=8&w=3
Mycket fakta om bilen, inte mycket bullshit/oväsentligt. Man får en hyffsad uppfattning om vad det är för bil. Det enda jag kan klaga på på den annonsen är att han inte skriver hur LÄNGE den är bes. och skattad.

Tillägg: Se också till att ha en mail-address som du kollar regelbundet. Det finns väldigt många - mig själv inkluderat, som jobbar skumma tider. Tror inte t ex du skulle uppskatta om jag ringde kl2 på natten :P
Det är ändå snart 2015, varenda själ ska ha en mailaddress. Om inte annat så skaffa en. Det finns många som är gratis. Jag rekommenderar gmail.
av GeBo
#929418
ett bättre tips kan vara att lägga ut en informativ snutt på youtube.
Då kan köparen lättare ta ställning till hur han vill gå vidare med affären.

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#929422
Ja, hur gebo kan tycka att det är för mycket bullshit i den annonsen övergår mitt förstånd...

Han berättar att motorn är bytt = Bra
Han berättar att service är gjord och vad som gjordes = Bra
Han berättar att laddtrycket är uppställt samt att den är chippad = Bra
Han berättar vad för ljudanläggning som finns i bilen = Bra
Han berättar om lacken och erkänner att det finns lite repor = Bra
Han berättar att vinterdäcken är nästan nya och sitter på plåtfälgar = Bra
Slutligen berättar han att den är bes. och skattad, men inte hur länge = Mindre Bra.

Vart exakt ser all bullshit?
Senast redigerad av 2 Lucif3r, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av SvenB
#929423
Lucif3r och GeBO verkar ha olika uppfattning om vad som är bra att ha med i en annons. Den förste säger att anonnsen på 945:an i Lomma är bra, och den andre "dissar" den :D
Användarvisningsbild
av vetten
#929485
Tänk vad få körda mil man kan få för lite pengar om man kan leva med att köra en Twingo :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#929688
Jag säljer inte bil så ofta men brukar lägga extra tid på att ta bra bilder samt på att skriva och utforma texten.

Vare sig du sätter in annons eller skriver lapp så stolpa utrustningen texten, t.ex.

Renault Twingo C06 2000. 5500 mil.

-AC
-ABS
-Airbag (förarplats)

Sedan kan du skriva t.ex. Alltid servad på Hallbergs Bil, servad senast i augusti. Besiktigad till och med juli 2015, skattad till april 2015.

Pris: 7000 kr

Många skriver t.ex. såhär och det blir bara rörigt (anser jag och för mig har det iaf aldrig tagit mer än 24h att sälja en bil på blocket)

Renault Twingo C06 2000, 5500 mil, abs, airbag, alltid servad på hallbergs bil, ac, nybesiktigad, servad i augusti, pris 7000 kr


Det ska vara lätt att skaffa sig en bild av bilen för kunden samt att man vill ju slippa så många "onödiga" samtal eller mail som möjligt.

EDIT: Kan du ej tänka dig byten så skriv ut "Inga Byten", kan du det så skriv vad du kan tänka att byta dig mot.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]