Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av venacava
#1234793
undrar vad just den här ratten kallas? modellbeteckningen alltså.
har sett den på en del v60, dock ingen v70. gillar utformningen väldigt mycket.
kan man byta ratt till denna lite modernare?

om jag har hittat en volvo med en ratt utan rattvärmare, kan man själv montera dit rattvärmare/köpa en ratt som har rattvärmare? vad kostar ratt och montering på ett ungefär??
Bilagor
iur.jpeg
iur.jpeg (85.21 KiB) Visad 221 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1234826
Ni som har denna ratten, är den skön att hålla med tanke på skarven mellan de två färgerna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1234842
Magnus-B skrev:Ni som har denna ratten, är den skön att hålla med tanke på skarven mellan de två färgerna?
Samma som r-design ratt men heter sportratt (och är i två färger i detta fallet)

Jag har den fast svart och den är bara skön att hålla i, kanten har jag iaf aldrig stört mig på

Edit: Nutellaratt kallade jag tydligen den för innan i en tråd jag startade tidigare http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... it=+Airbag
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1235059
Tycker också den är klart skön att hålla i, kanten stör som sagt inte. Inte mig åtminstone :) Sen att den är bland dom snyggare förstör ju inte heller ;p

V90 (kanske lika i alla av den nya generationen?) t.ex vet jag inte hur dom tänkte när dom designade, den ser verkligen för tråkig ut.

Värme däremot är jag tveksam till, beroende på hur ny den ska monteras i. Har för mig att lite nyare har förberedelser, men min som är lite äldre tror jag det är kört i. Om man inte kommer på något eget hemmameck för att få igång det.

Edit: Intressant vinkel på bilden.. Det är rätt på datorn >_<
Bilagor
20171030_175332 - kopia.jpg
20171030_175332 - kopia.jpg (1.68 MiB) Visad 188 gånger

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]