- tor 18 jan 2018, 13:25
#1226436
Den gruppen kommer bli ett byte för partier som röstfiskar och lovar att det kan fortsätta åka sin nuvarande bil till affären, till dagis för att lämna ungar, och att skjuts sina barn till skolan och besöka morfar och mormor på helgen.
Jag är inte alls bombsäker som du på vad resultatet blir. om ekonomin kärvar till så ökar de grupperna och politiker kommer se dem som en viktigt väljargrupp. Politiker är alltid trendkänsliga.
Men du verkar veta att inget av detta händer utan allt rullar på som tåget och förbuden implementeras så fort regeringen sagt ok.
joel80 skrev:Det är inte så enkelt. Det kommer ju att bli många lokala politiskt beslut innan allt är implementerat . Mängder med folk har inte oändligt med pengar utan rullar runt i bilar som inte är Euro 6 år utan äldre om du tittar dig omkring, alla har inte ett jobb som erbjuder nya förmånsbilar eller gott om pengar på banken så de kan gå ut och uppgradera sin bil, utan de kommer få ge upp att äga en bil och börja åka buss och tunnelbana.
Mja, det jag och Sven alltså väntar på är det besked som Regeringen sagt kommer nu nån gång närmsta månaderna om hur förbuden får utformas. Det behöver man inte leta i stjärnorna efter utan bara ivänta det politiska beslutet.
Den gruppen kommer bli ett byte för partier som röstfiskar och lovar att det kan fortsätta åka sin nuvarande bil till affären, till dagis för att lämna ungar, och att skjuts sina barn till skolan och besöka morfar och mormor på helgen.
Jag är inte alls bombsäker som du på vad resultatet blir. om ekonomin kärvar till så ökar de grupperna och politiker kommer se dem som en viktigt väljargrupp. Politiker är alltid trendkänsliga.
Men du verkar veta att inget av detta händer utan allt rullar på som tåget och förbuden implementeras så fort regeringen sagt ok.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.