Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av trixeo
#1012774
Andreasace skrev:Jag har inga problem med vida, utan jag kollar igenom VIDA/Dice trådar och svarar på frågor gällande detta.

Jag försöker hålla folk säkra i användningen av detta då felaktig hantering kan skapa enorma problem.
Är du en van VIDA användare och känner till DICE enheterna och funktionerna?

Kineserna manipulerar chipen ganska mycket och det är inte alltid det är Dice drivrutiner används utan J2534 kompatibla. Detta orsakar problem i VIDA och ytterligare problem för Windows 10.

Just nu rullar det ut enheter utan Samsung kretsarna och som innehåller PLX kretsar.
Dessa enheter tappar kontakten titt som tätt i Windows 10 under felsökningskörningen.

Så jag har inget emot om du vill göra en Windows 10 guide och jag vet att du vill väl, men jag kommer avråda folk från det.
Nu har jag uppdaterat guiden efter att jag provat på en ren Windows 10 pro installation. Modifierat guiden en aning därefter.
Jo, jag är en van användare av VIDA. Jag utgår från att det inte är en kopia man har i sin hand i min guide utan en Volvo DiCE. Jag har inte någonstans påstått att det är en fullständig guide för alla möjliga sorters kloner, det problemet är ett helt annat än inom denna guidens ramar.
Jag kommer att fortsätta undersöka exakt vad det är under installationen som gör den problematisk under Windows 10 men är fortfarande övertygad om att det handlar om rättigheter till register/filer/databashanteringen och har inget att göra alls med att VIDA inte skulle fungera som det ska när det väl är installerat.

Internet Explorer 11 var installerad default redan från början i Windows 10 Pro så det skapade inga problem alls.
#1086825
snafflan skrev:Efter senaste Microsoft uppdateringen (KB3163018) så vägrar VIDA Monitor att bli grön...
Finns det en lösning på detta problem?
EDIT: Funkar inte längre i Windows 10 1607. Borttagen.
Senast redigerad av 1 trixeo, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]