Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoV70NT5
#804306
Jag har v70 -06 med en Hu-850 med det stora högtalarsystemet ! Jag letar efter Bluetooth och streming av musik och har hittat en modul som heter Grom IPD3 är det någon som har några erfarenheter av denna och vad tycker ni i sådana fall om Grom-IPD3 är det något att satsa på ?
Användarvisningsbild
av Perc
#804377
Jag hade en Grom Audio i min V70N med HU-603.

Den var inte helt problemfri. Musik lät som plåtniklas via bluetoothen, dock var det bra ljud då man körde via 30-pinnarskabel till iPhone... efter att ha garantibytt boxen en gång. Den verkade helt enkelt vara för komplicerad för sitt eget bästa. Men då den väl funkade, funkade den fint.
Användarvisningsbild
av frasse4
#804392
Jag har en GROM IPD3 med BT till min, dock med HU-650. Funkar kanon och kalasbra ljud via BT, som aldrig krånglat. Det enda som har hänt är att jag någon gång ibland inte kan byta låt med rattknapparna när jag streamar spotify via iphone. Vet dock inte om det beror på GROMen, spotify eller iphonen, tror inte jag haft det problemet med min Android...

På HU-650 kan den inte heller visa låttitel i displayen :(
av reverend
#806915
Jag kopte en GromAudio med Bluetooth, iPod och USB nan manad sen och den var latt att koppla in, dosan ligger pa vanster sida av vaxelspaken och kablarna kommer upp i facket under mitt "armrest".

Man kopplar in den som en CDvaxlare och gar fran FM radio till CD Changer och nar den sager "USB" i hogtalarna sa kan man knappa "next track" och sa sager den "iPod" eller "AUX" osv. Jag anvander en skit-iPod (4) for Pandora streaming och den funkar hyfsat bra. Man ser INTE lattitel pa HU'n och ibland (som frasse4 sa) far den tuppjuck och byter inte till nasta lat med rattknapparna men slar man av iPhoneskiten och pa igen sa funkar det bra. Det ar nog bara iphone problem. Ibland maste jag go in och saga till den att koppla till GROM i bilen. Inga problem med GROM dosan annars. Jag borde anvanda bluetooth mer med min Google Nexus 4 istallet och se om det fungerar battre.

Jag kopte min direkt fran Grom och det var.. $220 eller natt.

[...lite senare...]

Thank you for your purchase of
Volvo 01-06 USB Android iPod iPhone Bluetooth AUX adapter (VOL01U2P) - 1 pcs x 138.99
GROM In-Car Bluetooth Extension for USB2P, AUX3 and MST3P (BTD) - 1 pcs x 49.99
GROM Compatible iPod iPhone cable Assembly (ISIPD) - 1 pcs x 29.99
COUPON (COUPON) - 1 pcs x -10.00

En bil är inte körbar, avställd, ob[…]

Salt antar jag, i kombination med fukt. T&aum[…]

Felkoder V70 D5-07

Är det någon som vet vad jag ska bö[…]

Ratt som gnisslar V60 -23

Jag hade också ett knarr i ratten när m[…]