Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
#762432
Har för en tid sedan beställt en stellabur dubbelbur för mina 2 hundar till min nya volvo:
Förskottsbetalning 5300kr och god kontakt vid beställningstillfället Bra pris mm MEN SEN DÅ
Svarar man ej på vare sig telefonsamtal eller mail!
Jag beställde min bur den 10,ONDE MAJ OCH BETALADE DEN 12:e Maj och det skulle dröja 14 dar att få den tillverkad. allt väl men sen så kommer problemen. Efter 3 veckor så undrar jag var buren är via mail får svar 4 dagar senare att den är tillverkad men skickad på lack och J
han skulle kolla"status och medela mig samma dag" Cittat "Buren är gjord och ivägskickad till måleriet.
Har dock inte fått tillbaka den därifrån ännu.
Skall kolla status på den idag." det var 3/6 och sen så har jag ringt många ggr bara telesvar "vi ringer upp" men inte ett knyst. Nu så är det den 16 juni och fortfarande inte ett enda besked mer än en månad efter att jag betalat buren, va fan är det för skojjare? Finns det någon Från Huddiksvall som känner till denna hundburstillverkare? Enligt hemsidan så säljer han burar till Polisen! men beter sig som...
Vet inte vad jag skall ta mig till nu de e 45 mil dit och jag behöver min bur då jag tävlar med mina hundar, skall man måsta dra dit och gjöra sig omöjlig.
Finns det någon på forumet som vet mer???
Har firman konkat?
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
#762435
Vad är det för firma och var (från vilken sajt) har du köpt den. Har du köpt den direkt från stellaburen.se eller från nån återförsäljare?

Du kan ju ta och google butiksnamnet (vilket ofta är bra innan köp på sajter man inte tidigare haft att göra med..) och se om andra haft problem. Stod det organisationsnummer på sajten du köpte ifrån (vilket man alltd ska kolla att det gör.. inga seriösa missar att lägga ut orgnr!) Kan du kolla på allabolag.se och se om dom e aktiva och är momsregistrerade mm.

Edit: kollade och stellaburen.se ägs an vad jag kan se av en enskild firma, moms o f-skattregistrerade och med rimlig omsättning... man kan inte se så mkt mer när det gäller enskilda firmor. Inga varningsklockor där i allafall.. sen kan man ha dålig kundpolitik ändå.. :)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
#762436
Har handlat från deras hemsida STELLABUREN.SE och den verkar ju vara ok menhur fan kan man driva affärer på det viset? firman e ok har läst om det i andra sammanhang men de verkar ju behandla sina kunder som skit ( när pengarna väl sitter på kontot)
Skriver som jag gör just för att varna andra för det här är ju googlelbart och det berör ju våra vänner i volvoforumet.
Tråden skulle ha laggts i v70II från början men å andra sidan så gör de ju burar till v70N med eller inte...
av linan88
#762977
Hej!
Jag har också köpt en bur därifrån.
Beställde den i April. En specialanpassad bur till vår minibuss.
Supertrevlig kille och enkel att ha att göra med. Verkade som att allt går att lösa.
Men samma sak där, sen vi betalt upphörde kontakten.

Vi frågade specifikt om buren skulle hinna komma till oss innan 23 maj. Han beräknade skicka den redan den 16e maj.
16 maj hade vi inte hört ett ord, mailade och frågade. Då var den inte klar, han behövde ta några fler mått osv.

Då skrev vi att vi hämtar den då vi kommer ner till Hudiksvall. Men inte ett ljud, försökte ringa flera gånger och inget svar. Till slut fick vi ett sms att den inte var klar. Och för att korta ner historien så fick vi aldrig hämta buren.

Men, nu kom den faktiskt, över en månad försenad. Men då var det ingenting som stämde. Det saknades golv, täckta sidor och nödluckor. Nödluckor var till och med standard skrev han i ett mail i början.
Plus att burarna som står ovanpå bottenburarna var fastsatta med buntband. Kändes inte så säkert.

Nu har vi försökt ringa, smsa och mejla igen för att få pengar tillbaka men inget svar. Ska kontakta konsumentvägledaren nu för att se hur vi kan gå vidare. Jag är riktigt besviken!
av oldtimersmc
#763189
Cox skrev:Köp en bur från Jeppe så slipper man sånt här trassel utmärkta skrammel fria burar tillverkar dom.
Tja Cox!
Hade en sådan i min förra bil och den var verkligen fin.Och alternativet var att köpa en till men Och i skrivandets stund så har jag fått besked att den skall skickas i dag eller i morgon. Kan garantera att jag inte nöjer mig med skit, har talat med den lokala cheriffen och jag vet hur jag skall gå tillväga om det skiter sig så jag är nöjd än så länge.

Jeppen är fin men dyr med facit i hand så är det helt klart att jag hade betalat 3k mer om man hållit leveranstiden.
Återkommer då jag har fått min leverans.


Att sälja hundburar är ju ett förtroendeuppdrag, folk betalar för en förväntat bra produkt. Är den inte det så har man förbrukat sitt förtroende och då är man rökt...
Internet är ett tveeggat vapen.
Jag väntar med spänning. På en bra bur eller pengarna tillbaka.
av Cox
#763266
Tjena oldtimersmc !
Skönt att det verkar lösa sig för dig, sådana här firmor skall man inte handla av.
Småskuttare som vi kallar dom i norrland. Jo Jeppa har fina burar och värda sitt pris enligt mitt tycke sedan håller han inte på och strular på detta sättet. Dom finns på plats om man åker dit bara en sån sak :-)

Skicka gärna en vink om du inte får utlovad leverans, har stort kontakt nät inom hundvärlden och kan då varna andra för att göra affärer med denna suspekta firma :-)
Användarvisningsbild
av Andreas2012
#763270
Hatar handlare av alla de slag som lovar guld och gröna skogar för att sedan mer eller mindre försvinna när dom väl fått pengarna......
av oldtimersmc
#763418
Cox skrev:Tjena oldtimersmc !
Skönt att det verkar lösa sig för dig, sådana här firmor skall man inte handla av.
Småskuttare som vi kallar dom i norrland. Jo Jeppa har fina burar och värda sitt pris enligt mitt tycke sedan håller han inte på och strular på detta sättet. Dom finns på plats om man åker dit bara en sån sak :-)

Skicka gärna en vink om du inte får utlovad leverans, har stort kontakt nät inom hundvärlden och kan då varna andra för att göra affärer med denna suspekta firma :-)

Har naturligtvis ingen önskan att sänka en stretande näringsidkare, tvärsom men en som inte tar hand om sina kunder och inte inser att betalningen är början på en affär inte slutet den har ingen framtid.
Hoppas att han lär sig och att allt ordnar sig på ett bra sätt.

Skall snart (bara jag får semester) dra till ljuset och de hållna löfternas landskap="ådalen" upp till Gulsele. Ps skrev med anledning av den uppgivna leveranstiden " Fan här i Värmland kan 14 dagar vara djävligt lång tid men uppe i norrland så är det ju knappt en par veckor".

Kommer ju att få ett besked senast i morgon enligt uppgift, om inte då har vi problem...

Har hela dagen packad i morgon så jag lär landa sent men, See ya...

Fan va avi ja e för de ljusa nätterna när man sitter här i becksvart mörker...

Önskar iaf "Cox" mfl en trevlig midsommar om vi inte hör´s innan

Ps skall trycka in en laddare (ditt tipps är toknöjd) i min andra MY10 2.4D (har en till det skiljer 11 dagar dem emellan :)
av oldtimersmc
#763827
Har nu efter löften om leverans ock sedan länge åter mötts av tystnad och svikna löften!!!

Ops! Svar i går och och den skall tydligen skickas på måndag den 24/6 det får vi se hur mycket det löftet är värt, i förra veckan så skulle den skickas på Onsdag senast på torsdag den 20/6. Det återstår att se...

Återkommer och lämnar mitt omdömme om det var värt väntan (den utlovade 14 dagars) inte den här extra, för det är ingen bur värd.

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar