Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrgrannie
#55286
Hehe!

Jag gissar att jag är en ganska anpassningsbar som kund. Hade inte räknat med att Telia skulle kunna lösa själva problemet. Att dom kunde förse mig med ett fungerande kort tyckte jag räckte. Felsökning på Volvo görs bäst på jagrullar.se :P

//Henrik
av Petsson
#55297
CarMan skrev:Bra att du är nöjd med telia! trots att dom inte löste uppgiften, utan att du själv fick tala om för dom vad dom skulle göra... Inte alla som är nöjda då :wink:
De löste väl uppgiften men utan att själva komma på svaret ;)

I vilket fall så kör jag en S60 -03 och där fungerar det inte med 3G-kort från Tre. Men andra GSM kort från Tele2 etc har fungerat bra. Läsaren sitter i instrumenpanelen.

// Petsson
av buuyuu
#55299
Har vanligt Vodafone kontantkort, fungerar hur bra som helst.
av DalaJocke
#220731
Hej på er, skulle efter några månaders användade av nyinköpta bilen (V70n T5-00) prova den inmonterade telefonen.

Hittade var kortet skulle stoppas i och fick leta på ett stort kort och tejpa fast simet på det, stoppade i det och startade telefonen och den säger bara nödsamtal. Vände på det då det inte står åt vilket håll man skall stoppa in det åt men inte heller detta hjälpte. Hmmm in och läsa på nätet och hittade detta trevliga forum och började inse att det nog inte bara var att stoppa i simet och köra...

Så det halvårgamla Telia kontant simet med 64k och 3G fungerade ej, in och hämta mitt gamla Halebop kort men inte heller det fungerade, läste på forumet och nå´n hade tipset att simet inte skulle vara kodlåst, men det hjälpte inte heller. Gick alltså bet och skällde över förbannade Nokiaskiten till telefon.

Kompisen kom över och jag bad att få prova hans simkort, ett Telia som är från 2005 som det står 64K på och 3G, alltså likadant som jag redan provat men värt att prova och tjillevippen så hoppade det igång fast det var 3g och 64 k stort.

Nu har jag jobbat med mobiltelefoner och vet därför att 5 voltstekniken övergavs 98-00 och hans sim från 2005 är alltså nya 3 voltstekniken, vi har lika kort men hans funkar men inte mitt...

Det var mitt bidrag till denna tråd...

Surt sa räven när han käkade rönnbär...
av TISA
#221267
Hallå, Jag hade exakt samma bekymmer med min V70 2,4t MY-00. men till slut hittade jag lösningen, på en firma som heter lies i västerås. dom kunde fixa fram ett 8k kort och dessutom föra över mitt nya kontantkorts telefonnummer från telia utan problem. jag provade att sätta i kortet ( bak i skuffen under golvet) i gsm modulen och den integrerade telefonen hoppade i gång utan problem. och vad fick jag betala för kalaset då jo billiga 100kr jämt!

ring o kolla med dom det är kanske inte omöjligt att de kan skaka fram flera kort.

klistrar in en direktlänk till deras sida.. rekommenderas starkt.

http://www.liesmobilradio.se/



Lycka till
Användarvisningsbild
av Rimborambo
#221665
Köpte för en tid sedan en T5 -00 med den integrerade Nokiatelefonen.
Köpte ett Telia kontantkort o stoppade i, men som för så många andra
funkade det inte alls!
Hittade ert eminenta forum och denna tråden som gav svar, man tackar o bugar!
Hade ett Comviqkort i en låda hemma som faktiskt funkade, det kan inte vara
allt för gammalt då bäst-föredatum på kontantkortet var 2008-10-20 om man
inte tankade på det.
Det verkar alltså som om vissa inte så värst gamla kort kan funka.

____________________________
mvh
Klas
av Peter64
#501203
Hej efter mycket letande efter ett 8k-kort till min V70 00-a med insättning av simkort i bagaget hittade jag en firma i Karlstad som har kort till salu för 500kr.st. Firman heter Carlradiokontroll AB. Dom hjälper även till att flytta ditt befintliga nummer till 8k-kortet. Kanske hjälper det nån. :D
#1099652
TISA skrev:Hallå, Jag hade exakt samma bekymmer med min V70 2,4t MY-00. men till slut hittade jag lösningen, på en firma som heter lies i västerås. dom kunde fixa fram ett 8k kort och dessutom föra över mitt nya kontantkorts telefonnummer från telia utan problem. jag provade att sätta i kortet ( bak i skuffen under golvet) i gsm modulen och den integrerade telefonen hoppade i gång utan problem. och vad fick jag betala för kalaset då jo billiga 100kr jämt!

ring o kolla med dom det är kanske inte omöjligt att de kan skaka fram flera kort.

klistrar in en direktlänk till deras sida.. rekommenderas starkt.

http://www.liesmobilradio.se/



Lycka till
Hej!

Många ringer och mailar och frågar då de sett här på forumet att vi har dessa kort.
Men det är många år sedan de försvann från Telia (tror det var runt 2008-2009).
Så tyvärr har vi ingen bra lösning på detta längre.

Med vänlig hälsning
Lies Mobilradio AB
av mx97
#1099753
Jag änvänder comviq kontantkort i min Volvo v70 2.4t 2000.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
av volvo244gle
#1099758
Grymt att Lies Mobilradio uppdaterade om läget i den här gamla tråden! :) Synd dock att det inte finns några kompatibla kort kvar.

Är det bara Nokia-telefonen som har detta problem?
Sitter en GSM-modul från Ericsson i min -02:a och den tog i alla fall en hyfsat modern SIM från Telia.

Själva modulen har för övrigt en egen, extra, plats för SIM. Antar att det är för Volvo On Call?
Telefonen är även förberedd för backup-batteri, och de extra knapparna för VOC gömmer sig bakom plasten. :)
B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]