Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rimborambo
#221665
Köpte för en tid sedan en T5 -00 med den integrerade Nokiatelefonen.
Köpte ett Telia kontantkort o stoppade i, men som för så många andra
funkade det inte alls!
Hittade ert eminenta forum och denna tråden som gav svar, man tackar o bugar!
Hade ett Comviqkort i en låda hemma som faktiskt funkade, det kan inte vara
allt för gammalt då bäst-föredatum på kontantkortet var 2008-10-20 om man
inte tankade på det.
Det verkar alltså som om vissa inte så värst gamla kort kan funka.

____________________________
mvh
Klas
av Peter64
#501203
Hej efter mycket letande efter ett 8k-kort till min V70 00-a med insättning av simkort i bagaget hittade jag en firma i Karlstad som har kort till salu för 500kr.st. Firman heter Carlradiokontroll AB. Dom hjälper även till att flytta ditt befintliga nummer till 8k-kortet. Kanske hjälper det nån. :D
#1099652
TISA skrev:Hallå, Jag hade exakt samma bekymmer med min V70 2,4t MY-00. men till slut hittade jag lösningen, på en firma som heter lies i västerås. dom kunde fixa fram ett 8k kort och dessutom föra över mitt nya kontantkorts telefonnummer från telia utan problem. jag provade att sätta i kortet ( bak i skuffen under golvet) i gsm modulen och den integrerade telefonen hoppade i gång utan problem. och vad fick jag betala för kalaset då jo billiga 100kr jämt!

ring o kolla med dom det är kanske inte omöjligt att de kan skaka fram flera kort.

klistrar in en direktlänk till deras sida.. rekommenderas starkt.

http://www.liesmobilradio.se/



Lycka till
Hej!

Många ringer och mailar och frågar då de sett här på forumet att vi har dessa kort.
Men det är många år sedan de försvann från Telia (tror det var runt 2008-2009).
Så tyvärr har vi ingen bra lösning på detta längre.

Med vänlig hälsning
Lies Mobilradio AB
av mx97
#1099753
Jag änvänder comviq kontantkort i min Volvo v70 2.4t 2000.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
av volvo244gle
#1099758
Grymt att Lies Mobilradio uppdaterade om läget i den här gamla tråden! :) Synd dock att det inte finns några kompatibla kort kvar.

Är det bara Nokia-telefonen som har detta problem?
Sitter en GSM-modul från Ericsson i min -02:a och den tog i alla fall en hyfsat modern SIM från Telia.

Själva modulen har för övrigt en egen, extra, plats för SIM. Antar att det är för Volvo On Call?
Telefonen är även förberedd för backup-batteri, och de extra knapparna för VOC gömmer sig bakom plasten. :)
av THP
#1099782
Har XC90 2004 med Nokia telefon i och gick in på OK och köpte ett vanligt kontantkort från telia. Noll problem?
av andersuw
#1099950
volvo244gle skrev:Är det bara Nokia-telefonen som har detta problem?
Ja, såvitt jag vet är problemet begränsat till de tidiga årsmodeller som hade en Nokia istället för en Ericsson-modul. Tror Ericsson-modulen kom MY 2001.
volvo244gle skrev:Själva modulen har för övrigt en egen, extra, plats för SIM. Antar att det är för Volvo On Call?
Telefonen är även förberedd för backup-batteri, och de extra knapparna för VOC gömmer sig bakom plasten. :)
Stämmer. Om det nu inte finns en helt egen telefonmodul för VoC-förbindelsen. Du kan jämföra med hur det ser ut på en PHM som faktiskt har VoC här:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... 9&start=60

Ser din ut på samma sätt, med Ericsson-modulen fastskruvad ovanpå allt annat?
av andersuw
#1099951
THP skrev:Har XC90 2004 med Nokia telefon i och gick in på OK och köpte ett vanligt kontantkort från telia. Noll problem?
Det är bara tidiga årsmodeller (2000 eller tidigare tror jag) som har detta problem. Det var borta innan XC90 lanserades. Det är inte Nokia kontra Ericsson som är problemet utan att den allra första modulen är för gammal för att klara moderna SIM-kort.
av jaktfalken
#1191841
Har en Volvo v70 2 2000 med Nokia enhet i bagageutrymmet,gick in på pressbyrån och köpte ett Comviq kontantkort å laddade det 145:- satte i det och allt fungerar nu klockrent, Case Closed :D
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]