Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrgrannie
#50371
Hej.

Har problem med den integrerade telefonen i min V70n 2000. Jag lyckas inte att få den att fungera med de SIM kort som Telia nu kan tillhandahålla. Om jag läst rätt bland trådarna i detta forum skall man ha ett 8k kort. Vissa 32k kort kan fungera, men det 32k kortet som Telia skickade till mig fungerar inte.
Är det någon som lyckats att få till det nyligen. Skulle vilja veta vilket slags SIM kort jag skall fråga efter hos Telia eller om någon annan operatör har ett kontantkkort som ni vet fungerar.
Vill helst ha Telia då de övriga abonemangen är just det men om de inte kan fixa det så...

Det är en Nokia telefon i bilen.

Tacksam för svar.

//Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
#50399
tror du kan köra både 32 & 64 kort, men dom tår inte vara sånna som går både på 3g nätet & gsm nätet.
Användarvisningsbild
av mrgrannie
#50495
Hej.
Tack för snabbt svar CarMan. Tyvär fungerar inte det 32k kortet som Telia skickade till mig efter jag ringt och "felanmält". Telefonen startar med får inte kontakt med nätet. Finns det mjukvaruuppgraderingar till telefonerna? Den fungerar, för jag testade den med förra ägarens SIM kort när jag köpte den. Det stod dock inte på hans SIM vilken typ det var.

//Henrik
av petgus
#50554
Jag hade samma problem, det visade sig att kortet inte får kontakt.
Det avhjälpets med en tunn tejpbit på baksidan.
Jag satte dit tejpen och skar med en skalpel efter konturen.

Peter
Användarvisningsbild
av CarMan
#50558
Ni måste ju sägatill att dom inte får skicka ett kort som är för 3G & GSM !

ingen mjukvara finns, då det är en hårdvaru skilnad för att klara 3G korten
korten är inte riktigt lika dana om ni jämför 2 kort o kollar på den blanka delen
av Ugbugg
#50592
CarMan skrev:Ni måste ju sägatill att dom inte får skicka ett kort som är för 3G & GSM !

ingen mjukvara finns, då det är en hårdvaru skilnad för att klara 3G korten
korten är inte riktigt lika dana om ni jämför 2 kort o kollar på den blanka delen
Är det just Telias 3G/GSM-kort som inte fungerar?
Har Vodafones kort som är för 3G/GSM och den fungerar finfint i min integrerade telefon.
av CANBus
#50597
Fast å andra sidan har du i din 02:a en Ericsson, och den har inte detta problem.
detta med "SIM-reject" drabbas dem med Nokiasystem.
Användarvisningsbild
av mrgrannie
#50600
petgus: Vilken modell har du? Nokia eller Ericsson??

CarMan, när jag ringde Telia berättade jag att det handlade om en integrerad telefon i en V70, och supporten verkade veta vad som gällde. Det nya SIM kortet står det inte 3G på, men jag skall jämföra imorgon när bilen kommer hem.

//Henrik
av matzen10
#50665
Mina olika 3G simkort (3:s abbonemang) har alltid funkat i olika Volvobilar. Och min mjukvara till telefonen är nyligen uppdaterad så det innebar iaf inga problem.
Tyvärr har jag ingen specifik lösning att komma med...

---> Matz
Användarvisningsbild
av CarMan
#50674
V70 00:a bör ha kortläsare bak = nokia telefon. här bör man ha så "gammalt kort" man kan fåtag på.
jag vet att kunder försökt förut att få tag på kort & inge lyckats. men när jag ber våran telecom kille på volvo ringa kunden så fixar han direkt ett kort som funkar. Suporten suger kraftigt!

när det gäler dom nyare telefonerna så har volvo gått ut med at Vodafons "kombi" kort inte funkar så bra.
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]