Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
#693297
Det blir naturligtvis dyrare för kunden om 1 liters flaskor används istället, kom verkmästaren på innan det var för sent.
Användarvisningsbild
av popeye65
#693343
Vet inte, men en 4 liters dunk kostade 475:- och 1 liters flaskan kostade 130:- skillnad på 45:- på 4st litersflaskor , det kan jag leva med.
De hade kanske inte flera dunkar hemma på lager?, men jag bokade servicen nästan 3 veckor innan, så de borde ju ha tagit hem oljan, tycker man :???:
av estufo
#693446
popeye65 skrev:Sorry var kanske lite otydlig.
På kvittot står det:
Transmissionsolja (VO 1161540) antal 4 = 4 liter enligt estufo
Transmissionsolja (VO 1161640) antal 2 = 8 liter enligt estufo
Totalt 12 liter olja alltså :)
Det låter korrekt!:)
Användarvisningsbild
av sthlm
#693465
12 liter är vad dom använder vid en normal spolning av lådan på Volvo.
Min var tydligen nattsvart för det gick åt 14 liter innan mecken tyckte det såg acceptabelt ut.

4056:- gick kalaset på och då hade han inte uppdaterat programvaran.
Användarvisningsbild
av Ravi
#694512
sthlm skrev:12 liter är vad dom använder vid en normal spolning av lådan på Volvo.
Min var tydligen nattsvart för det gick åt 14 liter innan mecken tyckte det såg acceptabelt ut.

4056:- gick kalaset på och då hade han inte uppdaterat programvaran.


Oj det var dyrt
Användarvisningsbild
av sthlm
#694561
Svindyrt till och med.

Är tveksam till om mecken verkligen spolat lådan och inte bara bytt, var de extra litrarna hamnade isåfall vet jag inte.
Har spolat själv på tidigare bil och då har färgen varit klarröd när man kikat en vecka efter men inte denna gång.
Både färg och lukt gör mig tveksam till om det gått rätt till.
Användarvisningsbild
av Ravi
#695076
sthlm skrev:Svindyrt till och med.

Är tveksam till om mecken verkligen spolat lådan och inte bara bytt, var de extra litrarna hamnade isåfall vet jag inte.
Har spolat själv på tidigare bil och då har färgen varit klarröd när man kikat en vecka efter men inte denna gång.
Både färg och lukt gör mig tveksam till om det gått rätt till.


Tror du att de bara tappat ut och fyllt på ?
av HiTek
#695162
Jag gjorde spolning och oljebyte i lådan vid 8700 mil nu i somras. Nästa gång sker väl kanske vid 12.000, men det kommer dröja många år innan bilen når det miltalet dock. Betalade runt 2.700:- om jag minns rätt hos BraBil vid Stigs Center, Göteborg.
Användarvisningsbild
av sthlm
#695233
Ravi skrev:
sthlm skrev:Svindyrt till och med.

Är tveksam till om mecken verkligen spolat lådan och inte bara bytt, var de extra litrarna hamnade isåfall vet jag inte.
Har spolat själv på tidigare bil och då har färgen varit klarröd när man kikat en vecka efter men inte denna gång.
Både färg och lukt gör mig tveksam till om det gått rätt till.


Tror du att de bara tappat ut och fyllt på ?
Har inte några belägg för mina misstankar mer än känslan då jag sög ur en skvätt och tittade, kände och luktade på den.
Är inte någon expert så jag kan ha fel även om min magkänsla säger mig något annat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]