Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#672065
Okey defacto, låter bra att det finns en som kan hjälpa till om felkoder uppstår. Har som sagt bokat tid hos Volvo. Men.....man har ju svårt att hålla fingrarna i styr så man kan ju få lite felkoder längre fram. Då kan man kanske be om hjälp av den du känner till. Härligt att höra om isoleringen. Har inte haft en bil sedan -94 som jag lämnat orörd. Det är skönt att med så liten insats få många bekvämare mil. :D
#672256
chrippa1 skrev:Okey defacto, låter bra att det finns en som kan hjälpa till om felkoder uppstår. Har som sagt bokat tid hos Volvo. Men.....man har ju svårt att hålla fingrarna i styr så man kan ju få lite felkoder längre fram. Då kan man kanske be om hjälp av den du känner till. Härligt att höra om isoleringen. Har inte haft en bil sedan -94 som jag lämnat orörd. Det är skönt att med så liten insats få många bekvämare mil. :D

hehe orörda bilar är bara tråkiga. första jag gjorde när jag blev tillsammans med sambon var att plocka in hennes bil i garaget och stoppade in lite mums mumma medan hon va på jobbet :) blev väl ett 4 timmars projekt alla 5000:- hehe.
#838198
Vet inte om det är till någon hjälp nu eller om jag ens har förstått det rätt, men kan det vara så att om man har både lysande airbag lampa och srs felmeddelande och triangeln måste man skicka iväg på service, men om man bara har triangel samt srs service meddelande (inte lysande airbag lampa) räcker det med att radera felkoden (med autocom vida etc, går ej att koppla bort batteriet.) Jag hade srs service och triangel på min v70n (ej lysande airbaglampa) raderade med autocom och den kom aldrig tillbaka.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]