Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
#1239669
Håller med prowler om oljebyte. Olja håller aldrig speciellt länge. Gammal olja torkar ut packningar mm.
Har detta problem på en 240. Oljebyte hjälpte till viss del och veidec seal shot hjälpte än mer. Men ett år efter det blev bra gick de åt pipan inom några dagar. Så den behöver ny styrväxel. Tur den höll bra tills den skulle vinterförvaras. Typ.
av abrhesus
#1282924
Hej på er.
Jag har samma problem på min XC70 -04 19000mil, jag prayade på CRC 6-56 och det blev hur lätt som hälst att snurra å rattet men nu börjar det gå trögt igen.
Någon som vet vad Volvo smörjer orginalt på knuten eller vad man kan anväda som håller ett tag?
av NandoPC
#1493886
Äntligen ser jag någon som kommenterar något vettigt, de flesta har ingen aning eller kommenterar något de hör av andra
Och man blir bara förvirrad, och slösar massör med energi och tiden pga. felaktiga tipset.
Det ända som gäller är byta servostyrväxel punkt och slut , och den är svin dyrt och ingen man kan göra själv om man inte har verkstad och är rätt kunnigt : :-)

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]