Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fairass
#599342
Okej.
Det är ju dels svårt att få tag i och dels rätt höga priser på dessa två. Därför jag tänkte om det fanns en annan lösning.
Finns det någon annan lösning man kan använda om man vill läsa och radera felkoder?
av Techsupport
#599348
Fairass skrev:Okej.
Det är ju dels svårt att få tag i och dels rätt höga priser på dessa två. Därför jag tänkte om det fanns en annan lösning.
Finns det någon annan lösning man kan använda om man vill läsa och radera felkoder?
Finns ju DiCE och VIDA att köpa för ungefär 1400 kronor(piratkopia självklart). Inte så värst dyrt tycker jag. Inte alls svårt att få tag på heller :-) Kan varmt rekommendera dig att köpa det om du planerar att fortsätta köra Volvo.
Användarvisningsbild
av greeeken
#599350
Techsupport skrev:
Fairass skrev:Okej.
Det är ju dels svårt att få tag i och dels rätt höga priser på dessa två. Därför jag tänkte om det fanns en annan lösning.
Finns det någon annan lösning man kan använda om man vill läsa och radera felkoder?
Finns ju DiCE och VIDA att köpa för ungefär 1400 kronor(piratkopia självklart). Inte så värst dyrt tycker jag. Inte alls svårt att få tag på heller :-) Kan varmt rekommendera dig att köpa det om du planerar att fortsätta köra Volvo.
Håller med. Välldigt OK pris.
Funkar klockrent
av Fairass
#599366
Techsupport skrev:
Fairass skrev:Okej.
Det är ju dels svårt att få tag i och dels rätt höga priser på dessa två. Därför jag tänkte om det fanns en annan lösning.
Finns det någon annan lösning man kan använda om man vill läsa och radera felkoder?
Finns ju DiCE och VIDA att köpa för ungefär 1400 kronor(piratkopia självklart). Inte så värst dyrt tycker jag. Inte alls svårt att få tag på heller :-) Kan varmt rekommendera dig att köpa det om du planerar att fortsätta köra Volvo.
Okej. Har du ett exempel på vart man kan hitta detta för 1400:-? Jag har inte lyckats hitta något.

MVH
av Jonas_latt
#599375
Ebay finns som det till och med står Volvo på med Bluetooth trådlöst och kabel för 1500Kr med frakt inräknat. Frågan är om man fortfarande kan felsöka andra bil modeller också med den. ?
av Techsupport
#599376
Jonas_latt skrev:Ebay finns som det till och med står Volvo på med Bluetooth trådlöst och kabel för 1500Kr med frakt inräknat. Frågan är om man fortfarande kan felsöka andra bil modeller också med den. ?
VIDA är för Volvo enbart. Det finns interface som klarar många olika protokoll, t.ex AutoCom & Mekotech

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]