Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AWDTranemo
#510803
:-(O) Innan grannarna ringer polisen skulle jag behöva hjälp med vad jag ska göra med min Volvo V70. Larmet går igång av sig själv, har gjort det ett flertal gånger under kvällen. Har provat att ha bilen upplåst, men larmet går igång ändå. Jag måste låsa och låsa upp flera gånger innan det tystnar. Är rädd att det snart inte kommer hjälpa heller. Hittade vilken säkring som styr larmsirenen och drog ur den, men då tjöt det också!!! Hur kan larmet låta när man kopplar ur säkringen till sirenen? Vad ska jag göra? Någon som vet hur man avaktiverar larmet? Kan ju inte sitta uppe hela natten och vakta bilen. Tror grannarna uppskattar att få sova, bor mitt i ett bostadsområde.

Henrik
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Icke tillåten rubrik
Användarvisningsbild
av beyorn
#510807
En tillfällig lösning är väl att rycka batteriet? Bara för inatt, jag vet dock inte vad du ska göra åt själva problemet med larmet.
Användarvisningsbild
av AWDTranemo
#510808
Jag har fått för mig att larmet är kopplat förbi batteriet, på någon form av eget batteri, annars är det ju bara att koppla ur batteriet om man vill sno nått ostört i bilen. Men det kan ju vara värt att prova.
av Cedrix
#510809
Låter som om du har överslag någonstans.
Kommer du inte åt kontakten på själva sirenen?
Användarvisningsbild
av AWDTranemo
#510813
Funkade inte att dra ur batteriet. Lossade båda polerna och bilen tjöt ändå. Fick samma råd från assistancekåren, men det funkade inte. Bilen larmade trots att den var helt strömlös. Det måste gå på ett eget batteri.
av Nicasl
#510825
Batteriet är svag och urladdat,så sätt detta på laddning och byt det senare när mackarna öppnat.

hade samma problem i min Bmw och detta var pga att batteriet tagit slut i bilen.
av Gandalfi
#510839
Det finns väl säkringar som styr larmet?? Som säkert styr mer än larmet, men ryck denna.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.