Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#500740
uppfyller oljan den klasning & vikositet som motortilverkaren anger, så kan du andvända den (sen kan visa oljor ha bättre tillatser än andra o då vara ännu bättre)
uppfyller oljan INTE klassningen Och eller inte uppfyller rätt viskoitet så ska du inte andvända den.
Det spelar lixom ingen roll om nån säger att den funkar, den hade jag i min bil m.m. Är det fel olja så tar du en stor & helt onödig risk.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
#500818
Jag kollar alltid att klassning och viskositet är ok. Bara för att en olja är billig betyder inte detta att den är usel. Mobil1 tex hur mycket lägger de ned på reklam? Dessa utgifter ska ju tas tillbaka och då iform av högre pris.
Användarvisningsbild
av CarMan
#501100
Jag tror inte jag sett Mobil1 reklam på 10 år.
Var gör dom reklam?

Man måste ha monopol & en eftertraktad prdukt för att inte göra reklam för sig.
av inkognito
#501107
jag kör på castrol slx 0w-30 eller mobil FE 0w-30 beroende på vilken jag får tag i billigast, de känns dessutom som ganska hyfsade oljor, volvo använder väl båda två
av Radero1
#943120
Köp oljan på Lantmännen Maskin som heter:
Agrol EXCELLENT 0w-30 10Liter Kostar: 849kr 84,9kr/L artnr:712617
Agrol EXCELLENT 0w-30 4Liter Kostar: 339kr 84,75kr/L artnr:712604

Beskrivning
Agrol Excellent år en helsyntetisk motorolja speciellt anpassad för moderna motorer i personbilar.

Egenskaper
Agrol Excellent har mycket goda lägtemperaturegenskaper och ger lågre brånsleförbrukning ån konventionella motoroljor. Oljan har läng livslångd och år dårmed låmpad för fölångda bytesintervaller.


Rekommendationer
Agrol Excellent rekommenderas till moderna personbilar, bäde bensin och diesel, dår en olja enligt ACEA A5/B5 föreskrivs, dåribland Volvo personbilar.
Användarvisningsbild
av Perc
#943359
CarMan skrev:Jag tror inte jag sett Mobil1 reklam på 10 år.
Var gör dom reklam?

Man måste ha monopol & en eftertraktad prdukt för att inte göra reklam för sig.
Häkkinen, Räikkönen och Kovalainen för att nämna tre människor vars lön och pension du bidrar till när du köper en Mobil-dunk.
av zxcvbn
#943625
kvantskum skrev:Men vafn?
Beställ Castrols original 0w30 Volvoolja för under 90 spänn litern med frakt, och sov lugnt! :wink:
Hos oeldepot24 i Tyskland.


https://oeldepot24.de/motoroel/motoroel ... liter.html

Är det den? Är detta pris inkluderat frakt till Sverige?


Vad kostar den dunk i Sverige?


I min Diesel V70 -07 lämnar Jag in på Service på auktoriserad verkstad vilket Jag tycker är lite onödigt så funderar på lämna till Mekonomen nästa gång bör bli billigare dock är den ju fulllservad på Volvo. Så får se i min Volvo 240 ska Jag börja åka på Biltemas Olja.
Användarvisningsbild
av milktrucker
#943763
olof00 skrev:Denna borde väl vara bra och billig https://oeldepot24.de/castrol-magnatec- ... liter.html

olof
ja den funkar, även om volvo rekommenderar 0W-30.
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]