- tis 28 dec 2010, 23:00
#481753
Jag får ibland varningsmeddelandet motorsystem erfodras och felkoden ECM-135F, LMM för låg signal.
Detta när det är riktigt kallt ute. -25 och värre.
Skickar luftmassemätaren lägre voltantal till styrenheten ju kallare det är ute, eller tvärtom?
D.v.s.
Om luftmassemätaren skickar en för låg signal till styrenheten, tror då styrenheten att det är kallare/högre densitet i luften än vad det egentligen är, och skickar på mer bränsle till spridarna?
Jag tycker bilen börjat glupa lite väl mycket bränsle sedan denna varning börjat komma och gå, därav frågan.
Kom igen alla motorgurus, vad tror ni?
Detta när det är riktigt kallt ute. -25 och värre.
Skickar luftmassemätaren lägre voltantal till styrenheten ju kallare det är ute, eller tvärtom?
D.v.s.
Om luftmassemätaren skickar en för låg signal till styrenheten, tror då styrenheten att det är kallare/högre densitet i luften än vad det egentligen är, och skickar på mer bränsle till spridarna?
Jag tycker bilen börjat glupa lite väl mycket bränsle sedan denna varning börjat komma och gå, därav frågan.
Kom igen alla motorgurus, vad tror ni?

