Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niro56
#300533
EjS skrev:Tack för info...

Fatter just en amerikansk manual till min bil.

Kan någon iövrigt svara på följande:
Den annan dag råkade jag ut för att trycka på "lock" och "bagage öppna" - vilket i sin tur aktiverade larmet!!!

Inte bra - fast jag fick den deaktiverat med "unlock" naturligtvis. Fast sedan blinkar blinkljuset INTE när jag låser med fjärrkontrollen. Men dioden i instrumentbordet blinker som om larmet är på.

Hur får jag blinkljuset aktiverat igen så jag kan se att larmet är aktiverat?

Kan absolut inte hitta något svar i de manualer jag har sett...

Tack och VH
Esben, Göteborg
Testa med att ta bort + eller - pol från batteri , vänta 2-3 min. Sätt tillbaka polen (kabel) och testa. Detta är att nollställa databoxen. Var försiktig och INTE korssluta batteri kabeln bara :-)
Lycka till!
Niro
av J.F.S
#300640
Niro56 skrev: Testa med att ta bort + eller - pol från batteri , vänta 2-3 min. Sätt tillbaka polen (kabel) och testa. Detta är att nollställa databoxen. Var försiktig och INTE korssluta batteri kabeln bara :-)
Lycka till!
Niro
Personen har nog löst det för länge sedan med tanke på att inlägget du svarat på skrevs 2006. :)
#373190
Re: Manualer S60, S80, V70, XC70, XC90 *uppdaterad*
Eller så går ni bara in här:
http://www.volvocars.com/se/tools/Owner ... fault.aspx
Och väljer den bil ni har, sedan vilken årsmodell. Och vips, så har ni en
riktigt bra manual, fast på Svenska också. Kan det bli bättre? ;)
Den här länken är död nu. Några tips där jag kan hitta pdf-manual till XC70 My10?
#379642
gages skrev:
Re: Manualer S60, S80, V70, XC70, XC90 *uppdaterad*
Eller så går ni bara in här:
http://www.volvocars.com/se/tools/Owner ... fault.aspx
Och väljer den bil ni har, sedan vilken årsmodell. Och vips, så har ni en
riktigt bra manual, fast på Svenska också. Kan det bli bättre? ;)
Den här länken är död nu. Några tips där jag kan hitta pdf-manual till XC70 My10?
Jag mailade nötterna som har hand om sidan. De svarade bara att de prioriterat ett nytt utséende framför att bevara all info de hade med tidigare.
#451985
Hej,

Men nu har de ju som sagt tagit bort produktinfo för alla modeller som fortfarande tillverkas, utom för senaste modellåret (2010).

Tex. om jag vill ha för XC90 för modellår 2008 och 2009, vilket jag vill, finns inte det.

Korkat att ha för gamla 240 och 740 men inte för 10 års produktion av nyare modeller...

Någon som vet var jag kan få tag på detta? Tack!

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]