Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johcarl
#235826
Har nyligen köpt en V70 2,4t -02 med H&R sänkfjädrar. Nu ska jag vara lite tråkig och "orginalisera" bilen med orinalfjädrar.
Hur byter man? (finns det en guide?)

//Johan
av johcarl
#235959
Tackar :D ....verkar dock som något man inte gör utan hjälp av kunnig person.

Anledningen till ev byte är dels pga stötighet OCH att den är lite lägre i bak än ifram. Är detta normalt :?:
Har nu satt i gummikuddar i bakfjädrarna, men detta gör att stötigheten ökar.....
av Arne
#236027
Det är inga större problem att byta fjädrar, tänk dock på att du måste göra en fyrhjulsinställning efteråt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#236279
Det är mer normalt att bilen är högre i baken än där framme :wink:
av johcarl
#237098
Min bil är efter byte till sänkfjädrar H&R 30mm, utfört av Autotech, lite lägre i bak.... Enligt dem är det inget fel. Jag tycker det ser lite konstigt ut :(

Stötdämparna är nybytta oxå bytta pga detta "fenomen" (volvo std org).

Vad kan vara felet? (Eller är det OK :?:)


Bild


Har iof sett en bild på en annan V70 med lika sänkning....
Bild
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#238176
Det ser ju ut som bilen är baktung vilket den inte är då.. :roll:
av J.F.S
#238283
Inte för att det är så mycket hjälp för dig just nu kanske men GE Motorsport har en fjädersats där fjädrarna fram sänker 55mm och bak 35mm.

Jag har heller ingen aning om kvalitéten på deras produkter.

http://gemotorsport.jetshop.se/
Artnr: GEV70NL
av johcarl
#238419
Ja, man kan ju tycka att Autotech borde kunna montera sänkningsatser....
Sen när jag såg den andra bilen funderade jag lite....

Blir nog till att montera org-fjädrar igen ??:-/
av VXC70
#398589
man behöver ju inte göra hjulinställning om man inte håller på med stylederna. kränglänkarna ställs inte in.

så ger man fan i styrled så ska man klara sig. för volvo går inte att hålla på chimsa och hålla på.

viktigare är att få allt att sitta likadant som innan fjädersäte osv. vart med om att det inte syns vart man ska börja lägga fjädervarv och man upptäkker det när man rivigt ner och glömt hur de satt...

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]