Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#231541
Hej,

Jag köpte i slutet av sommaren en begagnad V70 2.5T AWD årsmodell 05 (9400 mil).

För en månad sedan var jag ute på en kortare stadskörning när det kommer upp på info-displayen något i stil med att "antispinnsystemet är tillfälligt av" (kommer ej ihåg exakta meddelandet). Eftersom att meddelandet inte visades vid nästa starttillfälle valde jag att ignorera utan antog att det säkert fungerade som det skulle. Igår morse var det väldigt halt ute och min fru fick en mindre sladd på bilen och efter det fick hon meddelandet att " antispinnsystemet erfordrar service". Det meddelandet visas inte heller längre men känns inte lika lätt att ignorera.

Någon som vet vad detta innebär? Vad kan det vara som e fel och kan det vara hela AWDn som strular?



MVH,
Zeb
#232359
ok..tack för svaren. Har tid nu hos volvo för avläsning men kanske skulle testa dra till den där skruven ändå.

Frågade sedan frugan en gång till om förloppet och då så sa hon att efter den lilla sladden så va de ju som sagt
" antispinnsystemet erfordrar service" som visades o nästa uppstart av bilen på eftermiddagen så visade den även "antispinnsystemet är tillfälligt av". Men sedan har felmedelandenna inte visats.
#234210
kan ju vara många saker, allt som skrivits hitils stämer rätt bra. men jag gisar på rattvinkel givare. & eller sas
#240239
jupp. Har vart inne på avläsning och rattvinkelgivaren var det. Var ej på Volvo jag gjorde detta. på min verkstad sa de att det måste göras på volvo o de måste kopla upp sig mot fabrik mm o inte billigt och att jag nog kunde vänta till felet dök upp mer frekvent. Har inte sett till meddelande på 3 veckor

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]