Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#213745
Tänk att det finns en bil med en funktion som jag efterlyst länge: Att man med en enkel knapptryckning kan vinkla ned spegeln för att se trottoarkanten när man parkerar!!

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 342858.htm

"En funktion som gör att dörrspegeln går att vinkla ner hjälper dig att se hur nära trottoarkanten du är då du backar in i en parkeringsficka."

Är det någon som vet ifall denna funktion endast finns på XC90? Eller är det något som går att ladda ned till alla bilar med elspeglar?

Mvh
/Fred
#213748
Verkar vara en vettig funktion. med vilken knapp ska man trycka på för att få den inställningen? en på mittkonsollen?
då behöver man väl 2 knappar kan jag tänka mig, en för infällningen av speglarna samt en för ner-vinklingen av glaset. borde finnas till alla bilar, någon som vet om den funkar på gamla s80?
#213766
Jag har för mig att vi har den funktionen på en XC70II på jobbet, man trycker bara på en eller möjligen båda knapparna till speglarna på dörrsidan när man har backen i... Är inte riktigt hundra på om det är XC70II eller någon av de andra bilarna, men jag tror att det är på den .. :oops:

Automatisk är den inte på Volvon, men dock på en äldre Mercedes jag körde tidigare, där fälldes även bakre nackstöden samtidigt om jag minns rätt. Men det var en miljonkronorsbil och detta i början av 90-talet !!

/Thomas
#213788
RoadKiller skrev:Måste ju vara riktgit dum funktion om det sker automatiskt.

Hur många gånger vill man se marken när man backar. 1 av 20, högst.
När jag backar ner från garageuppfarten vill jag ju inte se marken utan om det är någon bil eller person bakom bilen.
Ja, man vill VERKLIGEN inte att den ska vara automatisk!! :shock: Men att ha funktionen genom att trycka in en knapp vore väldigt smidigt.

Mvh
/Fred
#213822
~Kalle~ skrev:Ja, det finns på II -modellerna av Volvo dvs V70II&XC70II. Man måste trycka på knappen för spegelinställningen tror jag det är för att aktivera funktoinen
Ok, men det besvarar inte min fråga om det finns att tillgå till ALLA (moderna) Volvobilar...

Mvh
/Fred
#213862
Fred skrev:
~Kalle~ skrev:Ja, det finns på II -modellerna av Volvo dvs V70II&XC70II. Man måste trycka på knappen för spegelinställningen tror jag det är för att aktivera funktoinen
Ok, men det besvarar inte min fråga om det finns att tillgå till ALLA (moderna) Volvobilar...

Mvh
/Fred
Jag har aldrig sett det på någon annan P2 än just XC90 så alla andra "gamla" bilar är väl inte att betrakta som moderna...

/Thomas

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]