Re: Nu var det dags för bluffavslöjanden!
Postat: sön 27 jan 2008, 10:41
Jag lämnade in den på enannan bilverkstad och var med under tiden, och allt byttes enligt föreskrivna instruktioner + lite till så det blev ros istället för ris.
jagrullar.se
https://www.jagrullar.se/forum/
Jman skrev:Titta på baksidan av ett gammalt serviceschema och se vad som ingår och sen kolla igenom allt innan. Hyr en lyft på macken en timme och kolla bärarmsbussningar och styrstänger (inre o Yttre), bakre avgasupphäng. Sen övre motorupphäng. Om dom vill byta något kan du alltid be om att få titta på delarna efter.Hej, får man hyra en lyft på en mack nuförtiden? Är inte så säker på detta då det finns en olycksrisk med lyften.
borg skrev:Jman skrev:Titta på baksidan av ett gammalt serviceschema och se vad som ingår och sen kolla igenom allt innan. Hyr en lyft på macken en timme och kolla bärarmsbussningar och styrstänger (inre o Yttre), bakre avgasupphäng. Sen övre motorupphäng. Om dom vill byta något kan du alltid be om att få titta på delarna efter.Hej, får man hyra en lyft på en mack nuförtiden? Är inte så säker på detta då det finns en olycksrisk med lyften.
Ville hyra en timme på ok-macken för ca 6 år sen, det gick inte pga olycksrisken (man fick inte hyra o meka själv, det måste var en mekaniker från macken). Är det nån som vet mer???
to_ka skrev:Kan ju berätta en kul grej som hände på mitt jobb.Utförde samma handling när jag jobbade på en volvoverkstad i Helsingborg, kan bara säga att det är skitkul.... Det mest tråkiga är att en del kunder misstror mig som självstyrande att jag medvetet fuskar. I grund och botten så handlar det om kommunikation och affärsrelation mellan kund och mekaniker/tekniker. Varför skulle jag vilja ha en missnöjd kund? För att min chef ska,efter att ha fått radarn, fråga wtf jag sysslar med? För att jag ska sova bättre om natten? Jag är serviceminded och vill göra rätt samt vill inte ha en missnöjd kund.
En kund hade gjort det ovan nämnda, i detta fallet målat på oljefiltret.
Killen som jobbade med bilen märkte dock detta så han bestämde sej för att skoja lite, så han målade samma på det nya filtret. När sen kunden kom in och drog upp detta så sa meken typ såhär : Nä men det är faktiskt bytt, ditt gamla filter har jag här (visar det gamla sketna filtret med en prick på för kunden), jag trodde att denna pricken var något du ville ha där så jag gjorde en likadan.