- ons 06 feb 2008, 17:19
#171198
På P2X bilar så kan man i alla fall dra säkringen. Det finns 2 st säkringar för bromssystemet och det gäller att dra rätt - den som går till boostern. Drar man fel så kommer fler än en varningslampa att tändas och fler saker påverkas. Om man drar rätt säkring så är det som kopplas bort ABS, antispinn och antisladdfunktionerna (det inte bara sitter på samma säkring - det är ju samma system).
Haldex generation 2 fungerar väldigt bra och det går inte att inifrån bilen känna någon fördröjning i inkopplingen. Utifrån kan man se en liten liten fördröjning om man står tex i djup sand, men det gör inte stor skillnad. Tycker man sådant är viktigt så är det nog inte en Volvo man ska satsa på i vilket fall utan en terrängbil (inte SUV alltså)!
Det som har lite dålig prestanda i Volvo är som någon nämner ovan de elektroniska diffbromsarna vänster/höger per axel. Bromsarna är programmerade så att hjulen måste spinna massor innan bromsarna går in och bromsar upp det/de hjul som står på halt underlag. Har ingen erfarenhet av de nya modellerna dock.
Haldex generation 2 fungerar väldigt bra och det går inte att inifrån bilen känna någon fördröjning i inkopplingen. Utifrån kan man se en liten liten fördröjning om man står tex i djup sand, men det gör inte stor skillnad. Tycker man sådant är viktigt så är det nog inte en Volvo man ska satsa på i vilket fall utan en terrängbil (inte SUV alltså)!
Det som har lite dålig prestanda i Volvo är som någon nämner ovan de elektroniska diffbromsarna vänster/höger per axel. Bromsarna är programmerade så att hjulen måste spinna massor innan bromsarna går in och bromsar upp det/de hjul som står på halt underlag. Har ingen erfarenhet av de nya modellerna dock.
Jobbar med mjukvaruutveckling inom automotive