Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gundj
#147217
"Ferguson T20 Grålle, 35 Bensin, 35 23C Diesel, Volvo BM Boxer 350/600"
Njae, jag köper nog en som är anpassad till min traktor.
Användarvisningsbild
av hozz
#147231
kostar ca 600 sförutom på den här sidan http://www.oie.se/Products/ProductList. ... nId=129825 där den kostar ca 400kr! SATSA PÅ DEN OM NI SKA KÖPA MOTORVÄRMARE
Men hallå....
Kolla först på Calix hemsida innan ni beställer något. Re 82 och Re 126 passar överhuvudtaget inte på en Volvo personbil.
http://www.calix.se/

Det som sitter i en Volvo med oljekylare heter Re 480. Sedan skiljer sig motorerna åt lite, så en monteringssats med slang för rätt motor krävs.
Användarvisningsbild
av greeeken
#147239
Ericsson skrev:
chabby skrev: <snip>
Vad kostar slangvärmaren föresten?
Enligt mekonomen (till min 02:a) 608:- för slangvärmaren och 177:- för "modellspecifik" monteringssats (vad det nu är...)
608 kr?
Hittar ingen slangvärmare på mekonomen
Under vilken rubrik kollar du på?
Användarvisningsbild
av Ericsson
#147249
Skriver in mitt regnummer -> Reservdelar -> Tillbehör
Användarvisningsbild
av greeeken
#147258
Ericsson skrev:Skriver in mitt regnummer -> Reservdelar -> Tillbehör
Hittat thanks.


Men hur fungerar en slagvärmare?
Har noll koll på detta.
Kopplas in till elen den med antar jag?
Användarvisningsbild
av Ericsson
#147261
Man delar en kylslang på lämpligt ställe och sätter in "doppvärmarn" (vattenkokarn) där, vet inte om de ev. redan installerade elledningarna är rätt placerade eller långa nog för att man ska direkt kunna ersätta kontaktvärmaren.
av chabby
#147396
chabby skrev:kostar ca 600 sförutom på den här sidan http://www.oie.se/Products/ProductList. ... nId=129825 där den kostar ca 400kr! SATSA PÅ DEN OM NI SKA KÖPA MOTORVÄRMARE
Mena Ju inte att ni skulle köpa just denna slangvärmare på oie.se utan att man ska satsa på en slangvärmare :) blir ju ungefär samma pris som alla andra när man lägger på moms och frakt!
Användarvisningsbild
av inqidink
#147458
Kan motorn ta någon skada av att man alltid har motorvärmaren på under nätterna hela vinterhalvåret?

Jag undrar eftersom jag nyligen upptäckte att timern på min elstolpe lagt av. Antingen måste jag fixa den eller om motorn nu inte tar skada så är det väl bara att tacka och ta emot och alltid ha på värmaren.
Användarvisningsbild
av Brainy
#147536
inqidink skrev:Kan motorn ta någon skada av att man alltid har motorvärmaren på under nätterna hela vinterhalvåret?

Jag undrar eftersom jag nyligen upptäckte att timern på min elstolpe lagt av. Antingen måste jag fixa den eller om motorn nu inte tar skada så är det väl bara att tacka och ta emot och alltid ha på värmaren.
Det är ingen större fara, det som sliter mest på en värmare är när den slår till och från. Sen förkortar även ständigt bruk livslängden men inte farligt mycket.

mvh
Anders

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]