Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Angelo
#132873
Det är ju ingen lampa direkt utan en text på displayen där det står "Dags För Service"
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#132874
Angelo skrev:Det är ju ingen lampa direkt utan en text på displayen där det står "Dags För Service"
ja, det var det jag misstänkte

/Kalle
av gimmi
#133942
De är rätt,
Bilia kan inte släcka ”service påmanelse” om dom har inte utfört service
på bilen, anledning är att du kan förstora bilen (motor)p.g.a. att dom hjälpte dig på fel sätt
Användarvisningsbild
av greeeken
#133943
gimmi skrev:De är rätt,
Bilia kan inte släcka ”service påmanelse” om dom har inte utfört service
på bilen, anledning är att du kan förstora bilen (motor)p.g.a. att dom hjälpte dig på fel sätt

Mm så dom ska TVINGA dig att serva på volvo eller liknande.
För herregud varför ska nån få serva sin bil själv? Det är ju så dumt att man ska kunna serva bilen själv.
av gimmi
#133949
De stämmer, du kan göra service själv
men därför ska du själv släcka service påminnelse inte Bilia och att dom ska garantera att de är service utförd
av olson
#133999
Ingen bad väl dem garantera det ? eller har jag läst fel ?
av gimmi
#134004
Jag skrev fel:

Om du utförd service på Bilia dom garanterar att service är utfört som de stor i servis protokollet,
men jag vet att många vill släcka servis lampa utan några problem
av olson
#134030
En otäck vag åf sade till mig att de inte släcker "servicelampan" om de ej får göra service. Jävla dumheter tycker jag. :evil:
Användarvisningsbild
av Kliszow
#134385
Vad gör dom på servicen?” :evil: dyrt oljebyte ! , Kan man säga, gör det mesta själv det jag ej klarar av lämnar jag in för, Första gången jag släkte servicelampan lämnade jag in bilen hos Volvo, för uppdatering av mjukvaran, och det var inga problem. Efter det har jag släckt själv
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]