Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gimmi
#133949
De stämmer, du kan göra service själv
men därför ska du själv släcka service påminnelse inte Bilia och att dom ska garantera att de är service utförd
av olson
#133999
Ingen bad väl dem garantera det ? eller har jag läst fel ?
av gimmi
#134004
Jag skrev fel:

Om du utförd service på Bilia dom garanterar att service är utfört som de stor i servis protokollet,
men jag vet att många vill släcka servis lampa utan några problem
av olson
#134030
En otäck vag åf sade till mig att de inte släcker "servicelampan" om de ej får göra service. Jävla dumheter tycker jag. :evil:
Användarvisningsbild
av Kliszow
#134385
Vad gör dom på servicen?” :evil: dyrt oljebyte ! , Kan man säga, gör det mesta själv det jag ej klarar av lämnar jag in för, Första gången jag släkte servicelampan lämnade jag in bilen hos Volvo, för uppdatering av mjukvaran, och det var inga problem. Efter det har jag släckt själv
Användarvisningsbild
av Kliszow
#134386
. :shock: Det var för övrigt Volvo själva som talade om för mig hur jag skulle gå till väga ,vid släckning av servicelampan. :idea:
av recallbj
#136275
Jopp, håller med, köpte min bil på SAAB i Västerås och i samband med detta så gjordes 8000 mils service, har en följesedel/faktura på att du de bytte grejer för nästan 15000:- samt gjorde detta enligt de instruktioner som jag Volvo hade samt använde originaldelar.
Har även fått en stämpel i min servicebok, så jag skall prova att släcka min servicelampa och se om det fungerar, känns lite onödigt att göra denna service på nytt bara för att de ska kunna släcka lampan hos Bilia Västerås.
av gimmi
#136645
Vem så att alla vem kan eller inte kan inte göra service på Volvo biliar
De är klart alla kan utföra service själva, men varför ska Bilia eller annan verkstad släcka service lampa om dom har inte själva gjort service!!! De är min åsikt.
(Själv jobbar inte på Bilia)

Och vem har tvingat någon att göra service på Bilia?
av sm7ovk
#137221
Hej!
Ville bara berätta att jag vid två tillfällen på två olika bilar fått trycka "sekvensen" ett flertal gånger, medan några andra har släckts direkt. Trodde först det var fel på min egen bil första gången när jag först testade två gånger, hjälpte sedan en jobb-kollega där det krävdes två gånger innan släckning, (hans verkstad hade inte lyckats). Testade hemma igen med min egen bil och fick trycka tre eller fyra gånger innan den slutligen släcktes.
"Sekvensen" verkar ju så pass enkel att jag tvivlar att jag tryckt fel så många gånger... dessutom har det ju gått ett par gånger på första försöket...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#150837
ÄNTLIGEN!

Nu fick jag släckt den!!

MEN, Det kom inget pip. Jag har läst här på forumet nånstans att lampan släcks men "datorn" nollas inte, är det sant?

Såhär gjorde jag:

1. Nyckeln i läge I
2. Trippmätaren intryckt(nu förvinner siffrorna från trippmätaren)
4. Nyckeln i läge II
5. Siffrorna kommer tillbaka, det går ca 2 sek och "dags för service" förvinner. släpper trippknappen, stänger av tändningen och startar, texten är borta.

/Kalle

Ps. var på volvo idag i annat ärende, i verkstan är det rivmärken från dubbdäck, djupa repor. Jag tror man sparar ännu mer pengar på att inte lämna in bilen pga att man inte behöver köpa nya däck lika ofta.... Ds.
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]