Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1577485
Jag har ett underligt problem med min farthållare.

* Farthållaren går att aktivera inom en kort tid efter att bilen startats. Uppskattningsvis 1 min.

* Om du inte deaktiverar eller aktiverar farthållaren inom uppskattningsvis samma korta tid, fryser den sig.

* Om du aktiverar/deaktiverar farthållaren kontinuerligt så fryser den sig inte.

* Trots att farthållaren lyser aktiv fungerar den aldrig.

* Enda gången farthållaren reagerar på manövrering är när du trycker på minus-knappen. Då börjar bilen accelerera oavbrutet till dess att du "bryter" genom att bromsa eller koppla ur.

Är det någon som har någon idé om var felet kan tänkas ligga?

Har haft småproblem med den förut och i samband med det har jag bytt givaren till kopplingspedalen.

Jag får inte upp några felkoder med min obd2-läsare som jag fått upp förut när jag haft problem.


Tack på förhand / Tobias
#1577900
UPPDATERING

Igår fick jag besked från bilen att något inte är perfekt som väl sammanfaller med att farthållaren inte fungerar:

"Antisladd service erfodras"

*För ca 7 år sedan bytte jag ABS-kransarna fram, kan de redan ha blivit dåliga igen?

*Är det rimligt att det kan vara ABS-givare?

*Sitter det ABS-kransar bak?

Tack på förhand

Men om pumpen/-arna inte får ström blir[…]

Skrammel inne i ljuddämpare

Byt ljuddämpare, kan inte tänka mig att […]

Oljafråga

Min är en -00 så då borde ju dels[…]

Någon som testat dessa universalräcken,[…]