Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1576596
Hej!

Jag behöver byta ljus strömställare i min V70 2.4 från 2004. Jag har en V70 2.4 från 01 som reservdelsbil och undrar om det kan fungera att flytta strömställaren från den? De ser likadana ut men har olika artikelnummer. Vid sökning på frågan verkar det ibland funka bara det är inom spannet ym 00-04 men någon hade angett att det var viktigt med exakt samma artikelnummer annars kan man få konstiga problem. Vid sökning på t ex Bildelsbasen med reg nr får jag upp förslag på flera olika med olika art nr men samma utseende och inom spannet ym 00-04. Någon som vet vad som gäller? Eftersom jag haft lite konstiga elfel på min förra bil är jag lite orolig för att ställa till något. Tack på förhand 🙂 M
#1576610
Tack, jo jag känner till det 🙂 I nuläget undrade jag mest om det går att ersätta enheten med en likadan från åren runtomkring men som har annat artikelnr på etiketten. Tror inte de nämner något om det i sina artiklar.
Mjukvara 3.0.3

Vi har den installerad och helt buggfri än s&[…]

Nya bromsar runt om

C30 d2 2012 returledning

Okej. Tack för svaret. Blir till att åk[…]

Kanske jag borde ha gett ett felaktigt påst&[…]