Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krille1976
#1574987
Behöver hjälp/tips på vad detta kan bero på . Inga felkoder ( tänd motorlampa) eller något men bilen orkar inte dra på som den borde alls . Känns som det saknas 70 hk eller något . Köpte in sån där icarsoft modell bättre men det enda den har en kod för är kvalité luft sensor ac. Kan väl inte påverka gången ? Jag har bytt tändstift, tändspolarna då den hade lite vad jag uppfattade som misständning . Nån av er kunniga som kan ha en idé om vad jag ska kolla på . Bilen är fullservad enl plan hela sitt liv och har passerat 30k . Tacksam för alla idéer och tips.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1575039
Det kan vara tätt i andra delar av avgassystemet också. Svag kompression? Kamrem som hoppat? En kugg kan det hoppa över utan att att skada motorn. 3 eller fler går inte
Jag gjorde inte första kamremsbytet själv på frugans VW Passat -04 med AWT motor (DOHC 20V). Verkstaden fick problem med sensor efter bytet, men löste det, fick betala en kamaxel sensor också. Efter 8 år var det dax igen och bytte då den själv. Då stod avgaskammen en kugg fel. Motorn blev markant starkare efter bytet, frugan märke ingen skillnad. Dock sjönk bensinförbrukningen något. Inga felkoder eller lysande lampa var det under dessa år

MGreen löste detta med generatorn på pl[…]

Ja det händer tyvärr ibland. Se till att[…]

Volvo 960 dricker mycket

Aa okej, men det har jag redan gjort och inget h[…]

Det är ju inte bara för att bilar rostar[…]