Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cribbes
#1573230
Har ett problem och en fråga :-)
Jag har bytt backspeglarna på min V70 2005:a till de nyare med inbyggd blinkers. Allt fungerar super med el funktionerna inkl in/utfällning. Men jag har även elstol med minne och det lustiga är att fjärrkontrollen inte kommer ihåg stolen efter jag bytt speglarna. Om jag tidigare låste upp bilen med min nyckel och stolen varit ändrad gick den tillbaka till rätt läge. Om jag nu tex sätter mig i bilen ändrar läge på stolen, går ut och låser den så ändrar inte stolen sig till ”sitt” läge igen. Jag har självklart provat det som står i manualen om hur man skall få stolen och fjärren att komma ihåg varandra men det hjälper inte. Kan detta ha något att göra med att jag bytt speglarna? I min värld borde det inte göra någon skillnad, eller tänker jag fel? Kan det vara ngt annat som plötsligt börjat spöka?

Sen är speglarna ganska lösa i sig. När dom är utfällda så går dom att röra väldigt mycket uppåt och nedåt? Själva fästet som sitter i dörren sitter fast, men det är hela den delen som själva glaset sitter i som känns väldigt lös. Det är samma på både vänster och höger. Skall dom vara så lösa? Eller går dom att spänna på ngt sätt?

Tack på förhand!
av rosefors
#1573244
Minnesfunktionen för stolarna innebär även minne för inställning för spegeln. Dvs spegelmotorerna måste vara med minne för att minnesfunktionen ska fungera.
Användarvisningsbild
av Cribbes
#1573256
Ja dom är med minne. Lagrar jag olika inställningar på knapp 1-3 i stolen med olika inställningar för speglarna så funkar det. Den enda som inte längre fungerar är att nyckeln lagras mot minnet i stolen
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]