Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glenn30
#1572638
Hej,mitt gasspjäll till s60 ger felkod 9150 så googlat runt lite efter begagnade gasspjäll,kan man köpa ett med samma nummer o bara plugga i bilen utan att behöva åka till volvo o programera om det.
av Per L
#1572876
När gasspjället på morsans S60 140hk automat från 2001 började krångla köpte jag ett begagnat med gul etikett på en bilskrot. Det hade suttit på en S80 140hk automat från 2001. Det fungerade direkt utan omprogrammering och hon körde med det i 10-15 år tills även det visade tendenser att krångla.

Jag är inte säker på att det verkligen var något fel på det men hon är 95 år och jag vill absolut inte att hon skall bli stående "på skogen" en kall vinterdag om bilen skulle bli stående med ett defekt gasspjäll. Det blev nu en renovering av hennes gasspjäll hos atech2.se.

Original gasspjäll från VOLVOs fabrik på dessa bilar (alldeles i början av 2000-talet) hade vit etikett och dessa förbättrades en aning och fick då gul etikett. Dom har dock inte samma artikelnummer. Man får således Googla efter vilket "gult" artikelnummer som ersätter vilket "vitt" artikelnummer. Det "gula" gasspjället är lite bättre än det "vita" men båda har dålig kvalitet. Fabrikatet på dessa är Magneti Marelli. VOLVO bytte senare ut dessa mot BOSCH som var bra. Det går dock inte att ersätta ett Magneti Marelli med ett BOSCH.
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]