Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1571692
Hej till alla.
Jag har ett litet märkligt problem, när jag åker på en rak väg ca 50-70km/h så tar det emot i styrningen både till vänster och höger om jag "vinglar" lite med ratten. Igår kröp jag under för att se på styrväxeln men jag såg inget speciella läckor.
Jag bytte 2st slangklämmor, en på pumpen o en på behållaren. Köpte servotätning och fyllde på, startade o svängde ett par gånger, kollade o fyllde på igen.
Efter detta så fungerade styrningen helt ok, notera att bilen var stillastående.
Men nu på morgonen när jag åkte till jobbet så blev det samma sak att man känner att typ servot inte fungerar när man "vinglar" till ?? Samt att servot lät nar jag kom fram till jobbet, som att det inte är tillräckligt med olja.

Vad kan detta vara ? Kan det vara knuten till styrväxeln som är seg ?
#1571737
Testade lite till idag att torka av o smörja knuten lite...den var inte så skitig.
Men sen testade jag att ha locket av för att se om det var luft i systemet, när jag svängde snabbt så sprutade det upp olja ur behållaren ? o då rörde jag ratten kanske max 1dm åt något håll.

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]