Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JoHanHhh
#1570974
Hej
Har en v70 -06 biogas som krånglar.
Gasdriften funkar, men dagen efter är den ofta väldigt seg att starta. Förstått att det dock ska vara ganska vanligt och den går sen efter det precis som vanligt resten utav dagen.

Fick däremot ett större problem idag. Körde på gas på landsväg, vilket gick fint. Slog om till bensin när vi närmade oss tät bebyggelse och fick då problem med lite hackig gång och ryck vid 700-1200 varv och också vid 2000-2500. Inte hela tiden men ändå påtagligt. Vid rödljus och tomgång kändes det ungefär som att man skulle få motorstopp när som helst då tomgången var ruskigt slö och hoppig mellan 600-800 varv.
Men det värsta var när jag skulle starta vid en brant backe och köra upp. Då hostade den till, gavs knappt kraft på låga varv, motorlampan började blinka och felmeddelandet ”sakta ner eller växla upp” dök upp vilket jag aldrig sett förut.
Efter detta stängde jag av och startade bilen igen och då går den som jag beskrev ovan.
Kom hem men det känns som att det kan skita sig när som helst.
VAD KAN DETTA VARA?
enormt tacksam för ev hjälp av er med aningen mer kunskap än mig.

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]