Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1564836
Hej!
Mätarhuset i min S60 -04 spökade länge men har nu lagt ned i princip. Den digitala infon i nedre vänsterhörn funkar utan problem och alla lampor.
Men hastighetsmätare, varvtal, soppa och temp står still i bott.

Har spökat länge men successivt blivit värre. Blev bättre om man knackade ibland osv, men nu har pekarna varit i bott och miltalet ett par digitala streck sedan i somras...
Har bess nu vid årsskiftet och måste byta mätarhus.
Helst vill jag köpa ett begagnat...

Kan jag byta från vilken 01-04 s60 som helst eller vad är det som spelar roll? Måste det vara från just -04an eller tillochmed samma artikelnummer på mätarhuset? Om milen följer med eller inte bryr jag mig inte riktigt om, men kommer jag få massa felkoder?

Enorm tacksam för svar.
God jul! 🤗
#1565057
Byta DIM-tråden från förr.

viewtopic.php?t=121715

Volvo kan ju inte det här med att flytta mjukvara mellan instrument om man vill få ett nyare fungera i gammal bil osv eller att ställa rätt mätarställningar. Nu för tiden så orkar jag inte bråka med sånt här heller men vill bara säga att det GÅR så fint att modda dessa DIMarna. Har nog ett program liggande för den som vill på egen hand ladda igång en DIM, kräver DiCE interface. Programmet räknar själv ut och berättar om det är möjligt innan man gör nåt.

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]