Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1402970
Hej!
Var ute och åkte i min v70 (01a 2.4l 170hk) häromdagen och fick upp "motorsystem serv. Erfodras". Kollade felkoder och fick upp felkod 9150 (Gasspjällenhet internt fel). Varje gång jag tog bort felet så kom det tillbaka efter jag vridit på tändningen 3 gånger. Kollade upp lösning på de o de flesta sa att man skulle rengöra spjällhuset. Så idag rengjorde jag det men felet kvarstår. Har inte märkt av felet alls utan bilen går hur fint som helst. Är det någon som har något mer förslag på vad man kan göra för att lösa detta? (Bortsett från att byta ut spjällhuset helt) tacksam för svar :-)
#1402975
ion:
Electronic throttle module (ETM) monitors continuously that the two internal throttle position sensors' signals are within permitted limits and that they show the same values. If Electronic throttle module (ETM) registers that the signal from any of the throttle position sensors at any time is outside the upper or lower limit for longer time than 0.1 seconds, then this information is sent to Engine control module (ECM), which then stores diagnostic trouble code ECM-9150/9160, Faulty signal. Every time the ignition is turned on the Electronic throttle module (ETM) controls the throttle disc to its lower mechanical stop position(closed throttle). The Electronic throttle module (ETM) checks that the throttle position sensors' signal is within a certain range. If Electronic throttle module (ETM) registers that any of the throttle position sensors' signals are outside this range, then this information is sent to Engine control module (ECM), which then stores diagnostic trouble code ECM-9150/9160, Faulty signal. Electronic throttle module (ETM) checks continuously that the two internal throttle sensors show the same throttle position. If the difference between the sensors' signal is greater than 5 % for longer time than 0.2 seconds, then this information is sent to Engine control module (ECM), which then stores diagnostic trouble code ECM-9150/9160, Faulty signal. For upgraded software, released during year 2006 or later, the following is changed: The test that Electronic throttle module (ETM) performs every time the ignition is turned on, now requires that both throttle position sensors' signals are outside the expected range, two test in a row, in order to store the diagnostic trouble code. Electronic throttle module (ETM) checks continuously that the two internal throttle sensors show the same throttle position. A choice of signal will take place when the difference between signals is greater than 2 %. The signal choice makes it possible to continue driving until the difference between the throttle position sensors' signals is clearly greater than for earlier software. The diagnostic trouble code is stored when the deviation between the two signals is 15 % for 5 seconds at low throttle angles.
Cause:
Low voltage feed to throttle module (loose connections).
Poor ground connection to electronic throttle module.
defective throttle unit.
This diagnostic trouble code is generated in combination with other troub
#1403015
Vojje skrev: sön 20 sep 2020, 11:35 det "felet" är det många som kör runt med, inkl. jag (under många år).
Precis som du skriver märker man inte av det, annat än en orange triangel.
Föreslår att du låter det vara
Aaokej, har läst omkring om det å verkar va flera som har detta problem. Men verkar ej som någon löst de. :P

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]