Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Undie
#1240736
Vi har en v70 2.5t awd -04 som extrabil, och den har då stått här på gården i 2 veckor oanvänd med nån förbrukare på så batteriet är helt slut och kan således inte öppna fjärrlåset, och själva låset i dörren är trasigt så nyckeln funkar då inte heller.
Så jag undrar hur i hela friden ska jag kunna komma åt så jag kan ladda batteriet?? kan man skicka in ström någonstans, tex släpvagnskontakten så man får upp fjärrlåset eller har nån nåt tips hur jag får upp huven.
av kebabpizza
#1240753
Ja, det är att försöka få ström i batteriet igen som gäller. Eller knacka en ruta så att du kan krypa in i bilen.

OT:
Spoiler »
av Undie
#1240757
2ägaren skrev:Du ska koppla in dig på anslutningen till sidoblinkersen i framskärmen. Har du larm kommer det börja tjuta.
Tror inte min canbus kommer gilla att få ström den vägen...
av MickeM
#1240767
Undie skrev:Ska se om jag kommer åt startmotorn underifrån och kopplar in ett reservbatteri på pluspolen
Skärmblinkers är högst osannolikt att det funkar, och du borde verkligen inte skulle skicka ström igenom CEM på ett sätt den inte är designad för..

Så det är startmotorn som gäller, om du inte har en pol i en ev dragkontakt med konstant ström.
av kebabpizza
#1240792
Du menar alltså att skärmblinkers-lampans ena pol är en direkt plusmatning som ej bryts av tändningslåset?
Och den andra följdaktligen jordas då för att lampan skall tända i normalfallet?
av 2ägaren
#1240807
Yes, hade samma problem. Inget med släp kontakten fungerade. Kopplade in 12v på sidoblinkersen. Whoaa bara att låsa upp. Inga problem.
av Undie
#1240809
2ägaren skrev:Yes, hade samma problem. Inget med släp kontakten fungerade. Kopplade in 12v på sidoblinkersen. Whoaa bara att låsa upp. Inga problem.
Årsmodell på den bilen??? jag vet det funkar på 850 och tidiga v70 men inte v70n men men
Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]