Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rullstolsrally
#1240016
Hej min lampa för ABS service/fel har kommit från och till under lång tid, har oftast försvunnit när jag vridit av tändningen. Har tagit reda på att det antingen kan vara lödningarna i styrenheten eller fel på pumpen så nu har jag plockat ner allt och försöker få isär pumpen, är det någon som vet hur man gör utan att skada den? Är det någon som varit med om detta tidigare?

Hällsn
Användarvisningsbild
av Någonting
#1240036
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=63631

Låter som att du behöver en ny BCM-enhet alternativt ABS-pump, de sitter dock ofta ihop när du köper delarna begagnade från en bildemonterare.

Troligen kommer du behöva tillgång till VIDA (endera Volvoverkstad eller Kina-ditto). För att nollställa konfigurationen.
Du vet att du behöver det om du får felmeddelandet "Anti-sladd service erfodras" (och endast det felmeddelandet) efter att du har bytt pump+BCM.

Hör av dig om Volvo-verkstaden istället vill "ladda in ny mjukvara" då detta inte löser problemet (innebär bara en merkostnad för dig). Då kan jag peka ut dokumenten som du ska tvinga verkstaden att söka på i sina system. De brukar gå med på att nolla konfigurationen efter det.
S/V60 Polestar utan taklucka

En kompis har en -15 utan lucka. IMG_6207.jpg

Har en my24 V60, handbromsen känns som ett lo[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]