Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5smurfen
#1239067
Vi vet ju alla vid det här laget att antispinn låter lite illa när den går i. Lite som skorrande låda vid felväxling. Nu låter den lite i bland på vanlig plan väg utan gaspådrag och utan belastning eller om man bara svänger in någonstans. Någon det inte gjort förut. Även när man ligger och åker på landsväg låt säga 90km/h så känns det som att bilen går och som avtar/smårycker lite. Läste att det kan ha med abs/antispinn att göra för den sänker motoreffekten. Inget felmedd eller abslampa lyser. Någon som varit med om detta och vet vart problemet ligger.
Användarvisningsbild
av Någonting
#1239093
Jag hade problem i ett par dagar innan felmeddelandet kom upp på min.

Då var det en ABS-ring som hade gett sig. Höger sida hade gett sig vilket märktes vid vänstersvängar. När systemet går in och begränsar motorstyrkan så känns det helt enkelt som att man släpper upp gaspedalen (en gradvist tilltagande kraftlöshet).
av MickeM
#1239113
Jag håller med föregående!

ABS ringarna skall kollas först och främst.
Dom ger ingen felkod heller, om det inte är storabitar borta. Isf felaktigt felkod på ABS sensorn.
av T5smurfen
#1239321
:-)-) Ringar byttes i dag, problemet är borta. Man kan säga att det är ett under att det har funkat tills nu. Rätt slitna kan man säga. :D Tack för hjälpen!
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]