Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tholun
#1238965
Tjena!

Satt och kikade på youtube på Volvos bilar med V8 motorer. Man blev duktigt nyfiken på hur dom är? Någon som har erfarenhet av dessa volvo bilar?

Tänkte om man kanske skulle ta och spara slantarna man har i plånboken och köpa en sådan när tiden är inne :wink:
av Schmoyoho
#1238967
Ptja, prima vara? Jag har haft min S80 i snart tre år och det händer fortfarande då och då att jag startar motorn med öppen dörr för att lyssna. Har snittat 1,2 l/mil, ca 1,6-1,8 i stadstrafik och 0,9-1,2 på landsväg beroende på hur bråttom man har.

Tiden är nog inte mer inne än den är nu för att köpa en V8, innan de börjar bli för gamla och hunnit style:as allt för mycket.
av Schmoyoho
#1239817
XC90 V8 var vad en T8:orna är för mig idag, något man inte drar sig för att kolla på en extra gång. Jag gillar fortfarande gamla XC90 exteriört men efter S80 V8 kom hamnade mitt fokus där istället och S80:n tycker jag fortfarande känns lika speciell idag, även fast det är en gammal bil nu. Känner dock inte samma sak med S80s som saknar V8:an. Rullar t.o.m en helt identisk bil som min i min hemstad, men det är "bara" en 2,5T och den fäster inte alls på samma sätt. Kanske bara är V8-emblemet som förvandlar en vanlig Volvo till något extra i mina ögon, känner lite samma sak om man får syn på en T6:a, bara för att det är så ovanligt.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]