Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lilleman79
#1234876
kebabpizza skrev:Nja, beror på, är det bara den övre delen som är dålig är det lätt.
Lite bökigare om den nedre är dålig.
Ska kolla på motorn och se om det är lätt, annars får jag lämna in.


Någon som har bild på sista upphängningen av avgassystem att posta här? Så jag ser hur det är upphängt...
av Lilleman79
#1234900
Har kollat på motorn, slangen är helt söndertorkad och behöver bytas, halva slangen är borta...
Det blir svårt att byta utan att ta bort en massa delar, blir för trångt att komma åt.

Har försökt kolla på youtube filmer för att hitta något sätt att byta, men hittar inga bra filmer. Länka gärna om ni hittar något bra, annars kanske jag får lämna in ändå.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1234988
Jag bytte slangnen på min 2.5T utan att ta bort mer än plastkåpan över tändstiften. Jag fick in armen under insuget och fick av gamla slangen på flamfällan. Kan dock vara trångt om det är gasbil...
av Lilleman79
#1235038
frasse4 skrev:Jag bytte slangnen på min 2.5T utan att ta bort mer än plastkåpan över tändstiften. Jag fick in armen under insuget och fick av gamla slangen på flamfällan. Kan dock vara trångt om det är gasbil...

Då ska jag kika om jag får in armen själv, i så fall spar jag nog lite pengar på arbetet. Tack för hjälpen!!
Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Köpråd V60 etanol

Jag funderar på att köpa en V60 som g&a[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]