- sön 18 feb 2018, 14:52
#1233392
Hejsan!
Jag införskaffade ett annat luftfilter och tog bort hela burken, bilen startade som den skulle men fick direkt motorsystem service erfordras felkod, bilen verkar gå som den ska, kanske lite slöare men nog placebo.
Satt tillbaka orginal luftburk igen, LMM inkopplad, men koden försvinner inte, och den bubblar lite när man varvar upp och släpper gasen, nu är det ju kallt ute, men jag tycker att den ryker lite mer än vanligt, luktar lite bränt även.
Kan jag ha pajjat min LMM enbart för att jag koppla ur å in den igen?
Eller sitter den fast i de där läget när ingen LMM finns inkopplad?
Har sökt å läst massa, många säger att man ska dra batteriet, men återställer systemet luftflödet som den ska vara, eller försvinner enbart koden.
Eller har nåt annat krånglat till sig och ovannämnda är enbart en slump att det hände samtidigt? ?:-/
Bilen i fråga är en XC90 -05 T6
Jag införskaffade ett annat luftfilter och tog bort hela burken, bilen startade som den skulle men fick direkt motorsystem service erfordras felkod, bilen verkar gå som den ska, kanske lite slöare men nog placebo.
Satt tillbaka orginal luftburk igen, LMM inkopplad, men koden försvinner inte, och den bubblar lite när man varvar upp och släpper gasen, nu är det ju kallt ute, men jag tycker att den ryker lite mer än vanligt, luktar lite bränt även.
Kan jag ha pajjat min LMM enbart för att jag koppla ur å in den igen?
Eller sitter den fast i de där läget när ingen LMM finns inkopplad?
Har sökt å läst massa, många säger att man ska dra batteriet, men återställer systemet luftflödet som den ska vara, eller försvinner enbart koden.
Eller har nåt annat krånglat till sig och ovannämnda är enbart en slump att det hände samtidigt? ?:-/
Bilen i fråga är en XC90 -05 T6