Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vibbe
#1233059
Hej hej...

Har skrivit och frågat mycket här på sista tiden men det blir mkt frågetecken när man skall orrdna en bil genom besiktningen som har stått i ca 10 år..

Och svaren och tipsen jag har fått av er har vart till god hjälp..

Men, var in till den lokala Volvo vekstaden här på Gotland (VMC) och ställde lite frågor om uppdatering av mjukvaran till bilen...(har inte uppdaterats på minst 10 år)
Fick några luddiga svar tillbaka och fick inget större förtroende för min "personliga" tekniker..
Han ville göra en felsökning eftersom jag berättade om att jag har ett gammalt felmeddelande om avgaskammen står fel..

Vad tror ni , är en uppdatering nödvändig på min S60 2,5T -04 ??

Jag menar att allt fungerar och varför "tuckla" med ngt som fungerar, eller är jag ute och cyklar, igen ??
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1233061
Om den inte uppdaterats på tio år finns förmodligen nånting. Sen gör det förmodligen ganska liten praktisk skillnad så jag skulle nog inte se det som ett måste, särskilt inte om du inte känner för att gynna din lokala Volvo. Det är ju optimeringar, inte nya funktioner, som kommer med uppdateringarna.
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]